Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Dreambox?

  1. #1

    Dreambox?

    Hej...

    Polaren försöker sälja denna och påstår att det är en Dreambox 500C. Det enda som är likt är fjärren (den grå/vita nya). Men som ni ser på bilden står det inte någonstans att det är en Dreambox på kartongen.



    Vet någon vad det är och om det är bra kvalité på den?

    Polaren kör den via en nyinköpt DIR-635 (trådat självklart) men jag tycker den klipper väl ofta (bilden fryser men inte texten). Kan detta bero på sunkig hårdvara, den sk. Dreamboxen? Annat förutom nätverket?

    Tacksam om någon kan svara.

    /@sc

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är ingen Dreambox. Det är en kopia som säljs under namnet Optibox eller InetBox på flera ställen. T.ex. http://www.satvision.se/optibox-5001...are-p-360.html
    Kvaliteten på den vet jag inget om.

  3. #3
    gemini försöker stoppa dessa boxar genom att inte låta dessa boxar komma åt bluepanel. spärren finns i senaste gemni 4.3, vissa kommar förbi andra inte man kan även trixxa sig förbi...

    köp en en dreambox och stöd deras boxar istället. mitt tips är att köpa dm600-pvr. eller en dm500 plus.akta er för dm500 då de slutat tillverkas och då kan innebära att det är en kopia.även de vanliga äkta dreambox 500 modellerna kan frys problem och det beroende på vad man har för mjukvara i boxen + vilka plugins/cams/configs man kör m.m . jag skulle inte köpa en kopia och speciellt inte någon som bygger på 500. jag kör själv äkta 500-S och är nöjd. men har märkt att ju nyare image som släpps desto mer problem har jag fått. t.ex är gemini 4.0 och framåt väldigt ostabila versioner. annars sitter jag och väntar och hoppas på att dreambox 800 (HDTV) ska komma ut i mars. den som lever får se.

    du kan ju höra vad din polare kör för image. och han får säkert stabilare om han kör gemini och går ner till 3.2-3.8 i version."Editdet kan givetvis bero på andra saker med)" idag kör jag PLI iolite image. och den ligger nånstans mitt emellan i stabilitet. ibland får man helt enkelt göra en reboot efter några dar.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #4
    Hej...

    Tack alla för svar.

    Det blir till o fundera vidare och ev. leta efter mer info på nätet nu när jag vet vad det är för typ av box.

    Tack.

    /@sc

  5. #5
    Har varit i kontakt med dessa och det verkar inte vara några som helst problem rent kvalitetsmässigt och den är ju imo snyggare än en DM500c. Samma funktioner som en DM500c, dosan ser och är precis likadan som en DM500c. DM dosor funkar på den och vise versa. Jag känner två stycken som har den med Gemini 4* och har inga problem alls.

  6. #6
    Ok... Verkar ju bra. Har precis hämtat den. Fungerar utan några större problem.

    Någon som har en idé om varför den klipper rätt ofta (ComHem)? Testat med olika router (DLink DIR-635) inställningar och dylikt men verkar inte leda nån vart.

    Tack för alla svar.

    /@sc

  7. #7
    hur menar du med klipper? att det avbryts? testa olika gemini-versioner och även om den camd du använder strular

Liknande ämnen

  1. Streama Dreambox -> dreambox via internet
    Av kendash i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 12:18
  2. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  3. Streama från dreambox till dreambox
    Av wendigo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 12:51
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 05:39
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss