Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Svajig signal THOR 12476

  1. #11

    Angry supernöten att bita i

    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Låter som om du har dålig signal på Thor. Då får vi hoppas att det rättar till sig om du finjusterar parabolen.
    På min combox som matas via egen kabel från LNB är signalstyrkan runt 80 för de kanaler som ligger på ca 60 på min samsung. På comboxen är det inga problem.
    Parabolen som står mot 13 öst är dubbelkollad med min satfinder. signal på 13 öst är åtta på tiogradig skala, på thor cirka 7,5. Astra sirius och hotbird helt stabila
    Kabel från lnb till switch kollad helt ok.
    Har kollat switchen genom att koppla förbi den inget fel där heller
    Även sikt är kollad ,helt fritt.
    Så det enda som återstår är uppenbarligen kabel från switch ner till mottagaren samt sammyn själv.
    Men om det vore kabelfel så skulle det märkas på de andra satelliterna också. Och om mottagaren vore trasig och inte klarar vissa frekvenser så borde det synas på de andra satelliterna.:question::question::question:
    eftersom jag också prövat med ett sprillans nytt lnb så detta är ett komplett mysterium.jag har kollat med trådlös telefon avstängd. inget hänt.

    Noteras bör också att detta är ett problem som kommit nu i höst.
    kan det vara något som stör eller har man minskat effekten på vissa transpondrar:question: j

  2. #12
    har nu i samråd med tv handlare testat allt. Det enda som återstår är kabel från switch in till mottagaren. samt mottagaren själv samsung 9500 ay.
    Har jämfört båda mottagarna. Combos som egen matning från LNB har 80 procent signal och nada störningar exempelvis på TV1 och Tv 400 dom samsungen har.
    Samsung som matas från switchen tillsamans med 13ö 5ö 1 w och 19 ö pixlar fortfarande bla tv 400 tvi discovery travel. har kollat igenom signalen på övriga satelliter och hittar svajande signaler men inga frysningar eller pixlar. Företrädesvis ligger majoriteten av de svajande över 12 000 mhz
    såg i ett annat forum att ngn hade ett liknande problem ( dreambox) men där fanns det inte heller ngn lösning.

Liknande ämnen

  1. Thor
    Av linkan77 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-08, 08:13
  2. Signal från Thor försvann!?!
    Av Ucklo i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 16:47
  3. Får in Thor med bra signal men inte Sirius??
    Av mdredfox8 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-03, 22:16
  4. Thor Signal...??
    Av trollhattan i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 22:21
  5. [LÖST] ingen signal thor eller någon sat med en samsung 9500ay
    Av XeeB i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-06-17, 18:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss