Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Vilken digitalbox till tele2 ??

  1. #1

    Vilken digitalbox till tele2 ??

    Ja nu ska jag skaffa mig digitalbox är det tänkt för första gången i mitt liv
    då jag kommer att flytta snart där jag kommer att bo är det tele2 som gäller
    så jag undrar nu vad är att rekommendera när det gäller boxar ??
    vill helst inte skaffa en genom tele2 då jag inte har större lust att betala
    tex box hyra behöver inte vara en box med hårddisk i



    tacksam för råd


    Ska tillägga att jag har en ny tv närmare bestämt en LE-46M86Bd vet att den har två boxar en som funkar till Boxer den andra framgår inte vad den funkar till
    någon som vet i fall den kanske funkar till tele2s digital tv ??

  2. #2
    Om man beställer ett abonemang hos Tele2 TV så får man automatiskt en box... GRATIS om man beställer under 1 år.
    Sedan så vet jag inte mer än humax-boxar som finns till försäljning. Men nackdelen är då att du inte får de kanaler som man får av Tele2 då. Dock så rekommenderar jag åtminstånde ett intressepaket eller mixpaketet 5 eller 8 kanaler. (Då ingår de gratis-kanaler som TV7, TV6 och STAR! (Förrutom de vanliga digitala kanaler, så som SVT:s kanaler + TV4))

    Nja du får kolla efter en HUMAX-box... Men då får du de kanaler som redan finns i "analoga nätet" på Tele2-husen. Så vad är det för vits med att skaffa box hos tele2:s nät, när man inte betalar ett av kanal-paketen? Eh.. Använd de kanaler som finns i grundutbudet SVT:s och TV4:s kanaler.

    MVH
    Totek

Liknande ämnen

  1. Från tele2 till comhem bredband?
    Av Thåström i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 18:48
  2. Azbox till tele2 kabel
    Av zipz i forum AzBox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-25, 22:38
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 17:58
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 21:53
  5. Digitalbox till Comhem
    Av Pantera i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-10, 20:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss