Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vad ska jag välja ?

  1. #1

    Vad ska jag välja ?

    Kör idag på en 7000 men för att slippa bråka med resten av familjen så ska jag köpa en box till...
    Frågan är om man ska köpa en 800 eller en tidigare modell.
    Har ju tillgång till alla kanaler men frågan är hur länge man kan se HD kanalerna innan dom förhindrar det, ska man spara pengarna och köpa en 600 så länge och avvakta och se vad som händer på HD-fronten...
    Eller ger 800'an ett sånt mervärde att det är lönt att "uppgradera".
    Vad tycker ni andra...
    Jag har tillgång till HD-kanaler nu men hur länge innan alla kör med pairing...

  2. #2
    Spidde
    Gäst
    Har du inget att titta hd tv på så är ju 600 given. Har du däremot hd tv så är det lika givet med 800an.
    Vänta å se?? ska du först köpa en 600 och vänta x antal år för att sedan köpa ännu en box?? logiskt?

  3. #3
    ptjjaaa.. lite rädd är man väl att dom pairar kanaler. men å andra sidan är juh dreamboxen opensource.. och man får väl bara hoppas att de kommer någon slags lösning om pairingen blir på allvar.. jag har dm800 är helnöjd. dm600 är annars den varianten man kan rekommendera, riktigt mycket digitalbox för pengarna på dm600an är juh även PVR. dvi/hdmi porten på dm800 ger även bättre bild jämfört med dm600 på vanliga SD-kanaler. är väl den fördelen man kan säga utöver att dm800 klarar HD.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. Vilken box ska jag välja
    Av Texas_82 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 18:52
  2. Vad ska man välja?
    Av Knegusen i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 15:18
  3. Vilken ska jag välja
    Av J15 i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 20:52
  4. Vad välja?
    Av Sweguy i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-22, 10:00
  5. vad ska jag nu välja?
    Av braindead i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-27, 20:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss