Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Dm 500+

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger

    Dm 500+

    Hejsan...jag tänkte köpa en DM 500+ och undrar om det finns Gemini till den.Och om någon har den och om den e bra...

  2. #2
    har aldrig hört nått negativt med den boxen. klart gemini finns för den boxen. men jag rekomenderar PLI images istället till den boxen. nyare gemini vill gärna krångla på speciellt gamla dm500or men är även en bättre image för dm500+/600 oxå. klart de finns andra images med. men jag gillar PLI till minsting boxarna..

    edit: jämför dm500plus med dm600

    600 är samma maskin fast dm500Plus saknar hårdisk och S-tunern är fastlödd, annars, enligt specifikation är de exakt likadana.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
    har aldrig hört nått negativt med den boxen. klart gemini finns för den boxen. men jag rekomenderar PLI images istället till den boxen. nyare gemini vill gärna krångla på speciellt gamla på dm500or men är även en bättre image för dm500+/600 oxå. klart de finns andra images med. men jag gillar PLI till minsting boxarna..
    Funkar PLI på likadant sett som Gemini gör??

  4. #4
    ja dom är snarlika varann. lite anorlunda i menyerna här å där.men man lär sig snabbt.. sen kan man ändra en hel del så att de beter sig som gemini gör. annars är de som vanligt man trycker blåknapp för download o.s.v..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
    ja dom är snarlika varann. lite anorlunda i menyerna här å där.men man lär sig snabbt.. sen kan man ändra en hel del så att de beter sig som gemini gör. annars är de som vanligt man trycker blåknapp för download o.s.v..
    Och man kan komma in i boxen genom DCC o skriva in adresser för att kolla på kanalerna som i gemini.Det funkar på samma sett hoppas jag

  6. #6
    alltså du kan göra precis samma saker som gemini.. skillnaden är mest hur menyerna ligger. annars kan du göra i princip samma saker. å kan man inte de kan man oftast köra exakt samma plugins o.s.v..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
    alltså du kan göra precis samma saker som gemini.. skillnaden är mest hur menyerna ligger. annars kan du göra i princip samma saker. å kan man inte de kan man oftast köra exakt samma plugins o.s.v..
    Aha men då ska jag köra med PLI istället för Gemini för min 500+ hoppas bara att den e stabil och att boxen inte fryser som det gjorde med 500S som jag hade

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss