Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: lång epg?

  1. #1

    lång epg?

    hej jag skulle vilja ha lite hjälp med att få igång en lång epg för viasat?
    finns det någon guide?..

  2. #2
    Eddy,

    TV3 ska enligt uppgift sända ut Full EPG för Viasats kanaler. Låt boxen stå på kanalen en stund och sedan kolla...

    För Canal Digital är det Discovery Science.
    För Comhem är det C+ Film 3.

  3. #3
    jag antar att jag måste installera mplug eller weekepg eller nått?
    det är ganska tråkigt att bara se 2 tv program framåt....
    vad behöver jag?
    (min box har internet uppkopling)

  4. #4
    Det enklaste är att installera MV (MultView) med blue panel, sedan installerar du MM-grabber på din dator, med datorn tar du hem EPG från Dagenstv, upp till 7 dagar.
    MM-grabber FTPar sedan den hämtade EPGn till din Dreambox (du kan göra så att schemaläggaren startar MM-grabber vid en tidpunkt varje dygn när du vet att datorn är igång). det enklaste är om du har ett USB stick i Dreamboxen dit datorn kan skicka EPGn, och där sedan MV kan hämta informationen så att du får en veckas EPG på samtliga kanaler.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Lite off topic men hur ser Viasats EPG och Canal Digitals EPG ut jämfört med Sky Digital. Någon som vet.

    Jag har själv använt sky digital EPGn. Den var grymt bra, man såg TV-program långt fram i tiden. Hela dagen i princip. Enkelt navigera och bra information.

    Såg bara kortfattat hur EPGn funkade på en pace (tror jag) som satt på Viasat. Såg ganska dåligt ut och man kunde inte se långt fram på dagen vad det var för program.

    Plus det sugiga att dom inte skriver ut t.ex S01E11 osv på TV-serier. Och ibland inte "orginal" namnet på avsnitten. Blir ju omöjligt att hitta information på nätet om man så önskar.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
    Lite off topic men hur ser Viasats EPG och Canal Digitals EPG ut jämfört med Sky Digital. Någon som vet.

    Jag har själv använt sky digital EPGn. Den var grymt bra, man såg TV-program långt fram i tiden. Hela dagen i princip. Enkelt navigera och bra information.

    Såg bara kortfattat hur EPGn funkade på en pace (tror jag) som satt på Viasat. Såg ganska dåligt ut och man kunde inte se långt fram på dagen vad det var för program.

    Plus det sugiga att dom inte skriver ut t.ex S01E11 osv på TV-serier. Och ibland inte "orginal" namnet på avsnitten. Blir ju omöjligt att hitta information på nätet om man så önskar.
    EPGn med MV och MM-grabber fungerar och har inget övrigt att önska.
    Den här EPGn är sammanställd av http://www.dagenstv.com/se/frontpage/
    Jag har jämfört EPGn i Dreamboxen och den man kan läsa i Dagenstv på nätet och den är identisk.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  7. #7
    har du någon guide hur jag får i gång mm grabber...?

  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    mimmie jasså kan man få EPGn från dagenstv. Oj de var ju riktigt grymt.

    Låter kanonbra.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av eddy79
    har du någon guide hur jag får i gång mm grabber...?
    Någon guide har jag inte.
    Jag föreslår att vi hjälps åt att installera MV och MM-grabber i dina burkar, och av resultatet av den här tråden när din EPG fungerar, skapar vi en guide.
    Det är ju tyvär så att om man skriver en guide rätt uppockner så glömmer man många saker.
    Om du ställer frågorna, så ska jag vägleda dig till ett lysande resultat.

    Börja med att ladda ner MM-grabber i din dator, sedan lägger du in MV i din Dream med blue panel, med tre tryckningar på röd knapp så aktiverar du multi EPG, med Dream knappen kan du sedan titta i menyn.
    På ditt USB stick skapar du två mappat, det ska se ut så här när du är klar
    var/mnt/usb/mv/mm
    MM-grabber hittar du i filarkivet / windows
    Samma rad ska även finnas i MM-grabbers FTP settings.

    Lycka till, vi får ta resten ikväll.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  10. #10
    Här är en bra guide till Mplug

    http://digsat.net/wbb2/thread.php?threadid=25829

    //JB
    Dreambox 7020s, Gemini 3.30

Liknande ämnen

  1. Lång tid att få bild
    Av el_zaint i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 21:30
  2. Lång tid
    Av kalle2345 i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-04-17, 09:43
  3. Hur lång tid har kortet på sig att få ut ett CW?
    Av FlowDown i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-17, 12:45
  4. Hur lång tid?
    Av Niklas_101 i forum Boxer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-06, 08:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss