Sidan 11 av 13 FörstaFörsta ... 910111213 SistaSista
Resultat 101 till 110 av 129

Ämne: Nätdel 7025

  1. #101
    Nu har jag moddat boxen och tryck in en slimDVD som jag hittade från en gammal bärbar jag hade. Och under tiden jag skruvade bort plåtramen från moderkortet så passade jag på att testa boxen igen och nu funkade displayen igen. Antingen är det något som trycker ner moderkortet så displayen slutar eller så blir det någon kortslutning med plåtramen. När displayen fungerade igen första gånge så skuvade jag aldrig dit moderkortet och plåtramen när jag testade så det måste ha något att göra med plåtramen. kan vara bra att veta om ni får något problem med displayen när ni lödar om PSU.

  2. #102
    Här kommer mitt PSU-schema över elyt-kondingarna som jag hade. Min PSU var nog en av de första som gjordes verkar det som...
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #103
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Ja, idag ska jag då få tillbaka min 7025+, om nu DMM skickade den i måndags som de har lovat. Vill ju väldigt gärna få hem den så jag kan skicka iväg den trasiga och få tillbaka den FÖRE semestern nästa år. Men jag antar att det blir att ringa imorgon igen, och sen dra iväg ytterligare ett mail till tyskland. Jag fattar inte hur dreambox-fanboys kan vara så oerhört blinda och bli förbannade när man påpekar bl.a. väntetid och kvalitetsproblem, men det är väl därför de kallas fanboys, för att de inte kan kritiskt granska sin favorit. Eller så har de helt enkelt lagt ut så mycket pengar på DMMs grejer och vill inte uppleva dissonans genom att inse att de bara har betalat för namnet.
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  4. #104
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Ajajaj, dagens samtal var INTE vad jag hade hoppats på.
    "Jag ber om ursäkt, men vi har skickat iväg så många boxar att jag inte kan svara på det rakt av, jag måste kolla i papperen. Tror du att du kan ringa på måndag istället, då har jag mera tid att leta".
    Antingen blir jag irriterad på att de inte har bättre koll på sina papper (vilket jag vet att de i normala fall har), eller så blir jag RÄDD därför att de har tvingats skicka tillbaka så många dreamboxar att inte ens ett företag med ordning på pappersarbetet kan hitta de uppgifter som efterfrågas. Har hört kvaliteten vara ett av de starkaste skälen till att undvika kloner, men det känns som att det argumentet tog livet av sig förra veckan.
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  5. #105
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Så var det dags för denna tråd igen.
    Fick tillbaka min 7025+ i tisdags, kopplade in den och startade upp. Knäpptyst. Så skönt att kunna packa ner den gamla boxen och åka in med den till posten för sin tur till Tyskland.
    Igår, när jag satt vid TVn, började det smyga sig på. Piiiiiiiiiiiiiiiiiip..... Dock inte lika påtagligt som förra gången, men å andra sidan tog det ju ca en vecka tills det blev outhärdligt sist.
    Återstår nu att se vad som händer med +boxen, börjar den pipa igen så kommer jag nog kräva att köpet hävs, och flytta DMM från bubblare till medaljplats.
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  6. #106
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Dags för ett inlägg igen. Fick mail från DMM i eftermiddags, min andra box är nu reparerad och lämnad till UPS för transport hem till dörren.
    Den andra boxen har återgått till att lugnt och tyst visa TV och det enda problemet är väl att den inte går i stand-by efter att den laddat hem EPG på nätterna, men det får väl gå för den här gången då
    Starkt jobbat av DMM att med en angiven kötid på 5 veckor fixa min box på mindre än 10 dagar. Undrar om det arga mailet kan ha något med saken att göra

    Dags att uppdatera listan...
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  7. #107
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Fick tillbaka min gamla 7025 från DMM idag. I lådan låg en lapp med specifikation på utfört arbete "DM7025+ upgrade" stod det. Nog var den uppgraderad alltid. Pluggade in boxen och startade. "Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip" Suck. Vad fan ska man göra? Har ingen lust att skicka tillbaka boxar en tredje gång, har redan blivit jävligt dyrt.
    Kommer nog hålla mig ifrån DMM ett tag framöver vad gäller hemelektronik iallafall.
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  8. #108
    Citat Ursprungligen postat av Djinn Visa inlägg
    Fick tillbaka min gamla 7025 från DMM idag. I lådan låg en lapp med specifikation på utfört arbete "DM7025+ upgrade" stod det. Nog var den uppgraderad alltid. Pluggade in boxen och startade. "Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip" Suck. Vad fan ska man göra? Har ingen lust att skicka tillbaka boxar en tredje gång, har redan blivit jävligt dyrt.
    Kommer nog hålla mig ifrån DMM ett tag framöver vad gäller hemelektronik iallafall.

    vad tråkigt!

    om du nu har betalat en hel del pengar för att få boxen fixxad. så ska du nog allt kunna kräva att DMM fixar din box en gång för alla. och DOM ska betala allt från transport till reparation. har inte läst alla inläggen från början.men gnäll som f*n pipet ska bort ur boxen går inte det så ska du ha en ny box. på dom bara! fort ska de gå!(att få din box fixad)

    lycka till =)
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  9. #109
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Har haft mailkonversation med DMM idag, jag misstänker att de inte är så bra på engelska, för de vill att jag ska skicka tillbaka boxen för konvertering till (+)-nätdel, men jag har försökt förklara att det var därför den var nere hos deras verkstad från början. Skickade nu ett förslag på att de ska skicka ut en ny nätdel och göra som med de gamla, skicka med förbetalt returemballage.
    Det positiva i allt detta, är att jag fick en instruktion för hur man ska konvertera en DM7025 så att man kan installera en 7025(+)-nätdel. Jag kan lägga upp instruktionen om någon är intresserad.
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  10. #110
    razorx
    Gäst
    HAHAH fan Djinn vilken soppa :clap:
    Jag ska seriöst byta till relook testade en polares 9000hd idag och jag är mycket imponerad.

Liknande ämnen

  1. Anslutning för nätdel på 7020
    Av alexn72 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 18:12
  2. Nätdel till bärbar
    Av magnus i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 12:23
  3. Behöver ny nätdel till humax 5350
    Av mollanbollan i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 14:42
  4. humax nätdel snälla hjälp om du vet något
    Av tonysat i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 20:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss