Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: DM 600C Problem med inspelning

  1. #1

    DM 600C Problem med inspelning

    När jag spelar in på DM600C så efter ett tag fryser bilden och jag måste avsluta inspelning för att bilden igen skall fungera. Körgemini. Någon som har några förslag på vad jag kan göra för att fixa problemet?

  2. #2
    Jag ställde en liknande fråga, men fick inga lösningar på problemet.
    http://www.comhit.net/showthread.php?t=23287

  3. #3
    fattar om inte detta är godtagbart svar men jag har aldrig riktigt gillat gemini när det gäller streaming och inspelning. 2 tips jag kan ge. PLI iolite eller möjligen senaste version Jade. om inspelningen blandar in filen StreamTS.. vilket den säkert inte gör eftersom den förmodligen bara behandlar streaming ut på LANet så möjligen man kan köra ridax StreamTS i så fall. florerar äldre gratis versioner på nätet annars kan man köpa senaste version av han. jag lovar abslout ingenting. jag har ingen egen dm600.

    de jag vet är att många har problem med att dm600 inte funkar så bra när de gäller inspelning och speciellt timeshift.

    man får väla hoppas på att images kodknackarna bara kan köra det bättre i senare versioner.

    ni bör båda berätta vilken image och vilken version ni kör. någon därute kanske kör en image som dom vet funkar bra på inspelning. det kan även va rellaterat configer i newcs/mgcamd oxå. eller vilken klient/server ni kör. mitt tips då är att kanske testa en annan klient.

    min erfarenhet bygger på dm500 som är en klart sämmre box det som gjort mest underverk på den boxen är pli-iolite och ridax streamTS.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #4
    Nej, som du nämner är streaming är inte inblandat här.

    Eftersom problemet bara verkar inträffa på vissa kanaler i mitt fall, så funderar jag mer på inställningen av parabolen. Fast problemen märks ju aldrig när man bara tittar på TV. Ska väl dock prova lite mer då jag nyligen uppgraderat min Gemini-image från 4.00 till 4.60. Kör MgCamd 1.31 & NewCS 1.63 (minns inte vad jag körde på den gamla image:n).

    P.S. Har redan provat med ett häftigare nätagg, så det tipset behöver jag inte få.

Liknande ämnen

  1. Problem med inspelning i Mythtv
    Av viktorw i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 14:05
  2. Problem med inspelning DM600
    Av kingboyd i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 21:53
  3. problem med inspelning på NAS.
    Av Grizzly76 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 17:45
  4. Problem med inspelning
    Av PxxxN i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 20:47
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 17:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss