Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hur lägga in CVS på DM100 ?

  1. #1

    Hur lägga in CVS på DM100 ?

    Hur sjutton lägger man in cvs raden på en DM100 ?. På Expert menyn där jag sett bilder hur det ska se ut så liknar min inget av det.

    Ska man använda nåt prog och logga in eller är det nåt man kör via fjärr ?

    Väldigt tacksam för svar

    /kb

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Med fjärrkontrollen.
    Om du har flashat boxen till nyare firmware så går du in i expertmenyn med pin 0101.

  3. #3

  4. #4

    Suck

    Nu är det nästa problem. Igår hade jag alla gratis kanaler men idag INGEN SIGNAL ??. Kan det vara nån inställning jag missat på diseq ?. Det finns ju typen och diseq 1.1 som det står stäng av på.

    Sen så är det mätarna som jag antar är signalstyrka och kvalite där det står S och Q

    På sirius så är S på 80 och Q 10
    Men på Thor så är det S 90 och Q 98 vilket för mig betyder att signalen från Thor är illa eller har jag fel ?

    Tacksam för tips innan hammaren kommer fram och boxer är i små små bitar.

  5. #5
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Thor är bra. Sirius däremot är det något galet med.
    Hur ser dina inställningar ut?
    Om det fungerade igår och du inte gjort några ändringar så är det mycket möjligt att din tuner är trasig. DM 100 har tydligen problem med det.

  6. #6
    Det funkar inte. Har lämnat den till en polare som är kunnig och han har samma problem. Den hittar alla kanaler under sökning men får bara bild på vissa..dom andra står det ingen signal på.

    Ringde dom som sålt och då blir man bara trött. Det måste vara fel på ditt nätverk !!!. Det är väl fan det första man kollar.

    Får du in nån kanal så är det inget fel på dreamboxen sa dom. Det måste det väl kunna vara. Får testa i helgen annars blir det krig på måndag tills jag får lämna igen den eller byta till en 600.

Liknande ämnen

  1. Död dm100?
    Av posioner i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 16:28
  2. dm100
    Av Stajve i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 16:23
  3. DM100 Tuner
    Av jekander i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 21:12
  4. Dm100
    Av jekander i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 18:54
  5. Dm100
    Av Thulle i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 08:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss