Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dreambox 800hd + stabmotor (installation)

  1. #1

    Dreambox 800hd + stabmotor (installation)

    Hej! Said ringde dig och nämnde en kompis och storkund med ett problem med dreambox 800hd och stabmotor. Jag har haft en 7020 inkopplad till stabmotorn, lagt in koordinaterna, longitud, latitud från där jag bor och allt har fungerat perfekt. Alla satelliter hittades. När jag kopplar in 800hd till samma motor lägger in samma koordinater så hittas endast East satelliterna men inga West. Har kört satfinder East satelliterna hittas och kanalsökning påbörjas. När jag satfindar Thor rör sig motorn, stannar men ingen signal fås, likadant på alla West satelliter. Hur löser jag detta? HAR GP SENASTE VERSION, tacksam för snabbt svar

    mvh Håkan

  2. #2
    Hej jag har samma problem får inte igång min stab motor HH100 tillsammans med min Dreambox 800HD PVR kan någon hjälpa mig....

  3. #3
    Jag vet hur man får motorn att fungera men dreamboxen 800 hd hittar inga satelliter west bara east jag har gp image installerad men det finns kanske images som e bättre lämpade för stabmotor och db 800hd... (först måste du ställa konf i läge motor sedan slår du in kordinaterna där du bor,kör sedan satfinder tills du hittar den sat. Du vill ha,gör sedan en manuell kanal sökning (kör med nätverkssökning) så bör det funka

Liknande ämnen

  1. Seg dreambox 800HD....
    Av aeqvist i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 20:36
  2. Dreambox 800HD
    Av WBC i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 19:04
  3. dreambox 800hd
    Av hbmalte i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-20, 14:15
  4. Manuell installation av Mgcamd på Dreambox
    Av kermith i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 16:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss