Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Newbee på Dreambox

  1. #1

    Newbee på Dreambox

    Hej, jag har köpt in en 7025 och en 500+ dreambox.

    Jag har installerat NewCS 1.65 på en XP maskin som verkar rulla.

    Mitt problem är att jag har läst guiderna men fattar inte hur jag ska få det att fungera med tex mgcamd, i guiderna står att man ska lägga filerna under en mapp som inte existerar? Ska man skapa mappen då tex.Var/Bin?

    För i min dreambox hittar jag mappen VAR men inngen BIN?
    Bin mappen ligger i rooten, Keys mappen hittar jag inte alls?

    Eller måste man köra nån speciall installation i DreamBoxen innan?

  2. #2
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Vilken image kör du på dina dreamboxar?

    MgCamd binär och config kan du ladda ner via boxen menyer (addons)

    Config filerna till MgCamd hamnar under /var/keys/ (mg_cfg och newcamd.list)

    I newcamd.list confar du ip_adress_till_newcs_server/användare/lösenord/port/des key som du har lagt in i newcs.xml på din XP burk.

    I mg_cfg ska du ändra A: till 01 eller 03 för att ditt programkort ska uppdateras.

    Du måste ladda ner MgCamd via addons för att få med start script så att cammen startar när du startar boxen.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    OBS. Det är INTE mappen /Var/Bin du ska söka efter utan /var/bin, Inget Fönstertjafs !! Välkommen till den öppna världen.,

    Alla *nix varianter skiljer på små och stora tecken, så att "Var" & "var" är 2 olika mappar. Och absolut inte VAR eller BIN. Då bryter du mot alla regler,

    MYCKET VIKTIGT:
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Jag har Enigma 2 på boxen som den levererades. Tenigma2_rel24-sep 24 2008

    Och jag ska försöka lära mig lite Linux men tycker det är j...ligt krångligt..

  5. #5
    jag fick igång nätverket men där finns 3 olika grupper, systemplugins, extensions och demoplugin.

    under desa menyer fanns det massor med saker, vad är det jag ska leta efter för att ladda ner mgcamd?

  6. #6
    Spidde
    Gäst
    Du bör flasha boxen om du köpt den ny. Med tex gemeni eller annan valfri image

  7. #7
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    PLi har precis släppt en ny image med senaste Enigma2 och drivrutiner. http://www.pli-images.org/news.php (finns ny image till 500+ också)

    Sen har du Nabilosat 0.10 http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=122089

    Gemeni 4.30 http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/database.php?sid=

    Jag föredrar Nabilo images men testa vilken du gillar bäst. Ovanstående images är till 7025. Till din 500+ ska du ha en Enigma1 image.

    Imagen som finns i dina boxar nu skulle jag inte lita på en sekund. Om dina boxar är kopplade mot internet kan den som sålde boxarna till dig lagt in något som gör att han kommer åt dom och gör något dumt...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

Liknande ämnen

  1. newbee
    Av TB i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 13:49
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18
  3. Helt Newbee!!!!
    Av bob_dole18 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 13:55
  4. Newbee och nyfiken
    Av jimake i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 21:18
  5. Hjälp en newbee!
    Av X-up i forum Viasat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-09-06, 09:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss