Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Problem med Dm500 och router

  1. #1

    Problem med Dm500 och router

    Hejsan.

    Jag har en Dm500 som plötsligt börjat strula. Jag har den kopplad till det lokala nätverket genom en Netgear WNR2000-router. Problemet är att routern inte verkar fatta att det är en enhet kopplat till den. Den lilla lampan som skall börja lysa på routern när en enhet kopplas in på en viss ingång tänds nämligen inte när jag ansluter min Dm500. Jag har provat två olika sladdar och även provat sladdarna mot andra enheter och de funkar som de ska. Boxen har fungerat fint förut, dock då mot en annan router.

    Jag har provat olika nätverksinställningar i både boxen och routern utan framgång. Några tips? Kan det vara så illa att nätverkshårdvaran är trasig i boxen? Hur fastställer jag det isf?

    Jag har även uppmärksammat ett annat fel, dock vet jag inte hur länge det funnits hos min box. När jag väljer reboot i menyn på boxen verkar boxen inte starta upp ordentligt, jag har väntat flera minuter utan att något händer och det enda som hjälper är att dra ur sladden, vad kan det bero på?

    MVH
    Jonas Å

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Testa med ett nytt nätagg, låter som en klassiker. Köp ett som ger 12 volt stabilt & MINST 3 ampere.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    precis haft samma problem med min DB7020. Flashade om den och nu går den klockrent!

Liknande ämnen

  1. problem med D-link router
    Av tonu i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 12:56
  2. Router problem
    Av Cullun i forum Hårdvara
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 13:13
  3. router problem
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 10:31
  4. router problem
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 19:07
  5. Trådlös router ,, har problem !
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-27, 20:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss