Hejsan alla här, hoppas att ni har en trevlig helg.
tänkte sätta upp så att alla hemma kan kolla på samma comhem digital tv abodemang.
jag är helt ny på dreambox grejer, men kan lite linux och en bra giode så brukar jag få grejerna att funega efter ett par försök.

Jag har en comhem abodemand med det sedvanliga barn och sport kanalerna, men nu måste alla kolla det som nu går på boxen.
och min internet är en av stadsnäten i sverige.

Jag har kollat genom sidan och hittade på era guider en sätt att card shara i en dreambox direkt därmed slipper man ha en dator att gå hemma i onödan.

men jag har en gammal dator som kan fungera som det med men destu mindre grejer man har igång destu bättre för att få samma funktion allt i samma box och en g-router som ligger och samlar damm efter jag gick över till en n-router hemma.

Min fråga är vad behöver jag för att få det att fungera.

jag kollat crownsat hemsida och dom hade hyggliga priser.

Jag undrar om jag kan få en dm500 att fungera som server och kortläsare(allt i ett paket) att kunna streama ut till dom andra boxarna eller måste jag inskaffa och ytilligare utrustning.

eller blir en dm 600 clon där man kan sätta in en digital tv grej i den för att den ska fungera med comhem digital tv och använda den som server.

det kommer förmodligen mer frågor längre fram men annars tackar jag i förhand för eventuella svar och råd vad jag ska köpa och hur det det ska gå till i stora drag, och eventuella förslag för att få en bra och stabil system hemma.

mvh:roddanswe