Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hjärnsläpp börjar jag tro?

  1. #1

    Hjärnsläpp börjar jag tro?

    Jag körde förut endast en dreambox (dm800) till en parabol med 2st single lnb och en switch 2/1 i vardagsrummet.

    Idag monterade jag upp twin lnb istället så att jag även kan köra en dm500 i sovrummet oxå.

    Mitt problem är att i vardagsrummet fungerar allt perfekt med sirius och thor, men i sovrummet hittar den bara thor.

    Precis samma inställningar på boxarna, jag är helt nollad.. vad är det jag glömt?

    Pinsamt men löser det inte utan er hjälp känns de som nu :/

    Mvh

  2. #2
    Om du inte gjort det redan skulle jag testa sovrumsboxen i vardagsrummet, fungerar den där så är chansen stor att det är strul med DiSEqC-switchen till sovrummet, testa byt plats på dom med och se om felet flyttar sig.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    57
    Tackad
    2 gånger
    End of Line:

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Soulja82 Visa inlägg
    Jag körde förut endast en dreambox (dm800) till en parabol med 2st single lnb och en switch 2/1 i vardagsrummet.

    Idag monterade jag upp twin lnb istället så att jag även kan köra en dm500 i sovrummet oxå.

    Mitt problem är att i vardagsrummet fungerar allt perfekt med sirius och thor, men i sovrummet hittar den bara thor.

    Precis samma inställningar på boxarna, jag är helt nollad.. vad är det jag glömt?

    Pinsamt men löser det inte utan er hjälp känns de som nu :/

    Mvh


    Jag antar att du även skaffade en till diseq switch??

Liknande ämnen

  1. Börjar bli misstänktsam..
    Av codehunter i forum Com Hem
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 07:52
  2. Någon som fått reda på vad 21 börjar med
    Av Evex i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-01, 12:54
  3. [LÖST] Börjar bli orolig....
    Av M.Lind i forum Com Hem
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 10:59
  4. Nu Börjar det!
    Av trollhattan i forum Boxer
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2004-01-30, 14:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss