Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: 24 månader! Helt ofattbart...

  1. #1

    24 månader! Helt ofattbart...

    ...att man inte kan få tecka ett abonnemang hos CanalDigital utan att binda sig i 24 månader!

    Kundtjänst försvarade det med att dom gör en "investering som ska betala sig på 24 månader" när dom sätter upp hårdvara hemma hos mig och förser mig med en box.

    Men då jag redan har parabol/box så spelar detta tydligen ingen roll, utan det är 24 månader som gäller och "det går ändå inte att sätta det nya kortet i en befintlig box" eftersom kortet låses mot den nya boxen.

    Jag sa -"Lurendrejeri", dom sa -"Affärsidé"!

    Jävla fascister. Hoppas dom kursar. Tyvärr gör dom väl inte det eftersom jag blir tvungen att teckna, då Viasat förmodligen är lika dryga (och dessutom lägger TV4 Sport i sitt separata sportpaket!).

    Nu ska jag leta upp något att slå sönder.

  2. #2
    Med Viasat kan du teckna löpande abbonemang på 3månader men deras utbud är ju ganska mycket sämre

  3. #3
    Ja, deras "normalpaket" är helt klart sämre.

    Och eftersom jag tänkte ha en extra box i sovrummet (cs), då kommer jag få problem om jag kör Viasat. Om jag inte fattat helt fel

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    105
    Tackad
    10 gånger
    Du kan alltid göra som jag och gå ut på blocket och leta upp någon som vill överlåta sitt canal digital abonnemang. Brukar bli kortare bindningstid samt du kommer undan startavgiften på 700 spänn.

  5. #5
    Det låter som en idé värd att undersöka! Tnx.

    Edit:
    Med risk för att komma off-topic Det sitter en parabol på huset idag (ingen box kvarlämnad), och jag har en DM-500 på väg hem i brevlådan. Hur vet jag att parabolen funkar mot CD och/eller Viasat?

    ///Rookie

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av ctm555 Visa inlägg
    Det låter som en idé värd att undersöka! Tnx.

    Edit:
    Med risk för att komma off-topic Det sitter en parabol på huset idag (ingen box kvarlämnad), och jag har en DM-500 på väg hem i brevlådan. Hur vet jag att parabolen funkar mot CD och/eller Viasat?

    ///Rookie
    Du får söka manuellt på någon FTA-kanal från respektive satellit. Den du prickar in är den satellit du har tillgänglig.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av K.K. Visa inlägg
    Du får söka manuellt på någon FTA-kanal från respektive satellit. Den du prickar in är den satellit du har tillgänglig.
    Hmm, jag håller just på att försöka läsa mig till hur andra sidan (parabolen) fungera så jag fattar inte riktigt, hehe

    Kan jag göra detta så fort jag får hem min DM, eller måste jag vänta tills jag fixat ett CD-/Viasat-kort?

    ///Rookie

  8. #8
    Du kan söka direkt bara ställ in rät sat i rät ordning.1 viasat 2 cd.Mvh

  9. #9
    Gott! Tnx!

    ///Rookie

Liknande ämnen

  1. Viaccess i 18-24 månader till ???
    Av trollhattan i forum Viaccess
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 09:43
  2. Inaktiv i lite över två månader!
    Av Stimo i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-20, 05:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss