Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Grundläggande om Dreambox

  1. #1

    Grundläggande om Dreambox

    Hej,
    Jag skulle väldigt gärna vilja lära mig om Dreambox då jag är helt ny på området. Har dock relativt god datorvana
    Kan någon ge mig utförliga och grundläggande förklaringar till:

    • Hur fungerar en Dreambox i praktiken?
    • Hur använder man en Dreambox för att se kanaler utan att ha ett abonnemang?
    • Borde inte en vanlig dator kunna fungera som Dreambox med rätt programvara? I så fall vilken?

  2. #2
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Det är bara att söka och sen läsa här på sidan, men vissa frågor kan du glömma .............

  3. #3
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    1. Som vilken annan digital mottagare som helst, största skillnaden är att DB har linuxbaserad mjukvara (opensource)

    2. Det gör man inte. (förutom FTA kanalerna då)

    3. Jo, ex. mediaportal, mythtv, progdvb... finns flertalet programvaror för ändamålet.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  4. #4
    @ budhit: Jag har självklart sökt, men hittar inget bra svar på frågorna.

    @ wildone: Tack, men angående fråga två: jo det går i allra högsta grad. Har flera bekanta som använder dreambox för att komma åt hundratals betalkanaler över hela världen som de inte betalar ett öre för. Dock får de hjälp av andra för att uppdatera sin box då de inte kan göra det själv, därför har de heller inte kunnat förklara för mig hur det går till. Jag vill istället lära mig att hantera sådan programvara själv utan vara beroende av andra. Naturligtvis förstår jag att det inte är lagligt, men att diskutera det i teorin kan knappast vara förbjudet?

  5. #5
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    mjo visst finns det softcamkeys att ladda ner från några ställen, helt rätt, men vilka de ställena är får du leta efter själv om du är intresserad.

    Det är dock inga nordiska kanaler som låses upp med dem vad jag vet(?) Jag kan ha fel här, men det tror jag inte :P
    Multitasking means screwing up several things at once.


  6. #6
    Jo det går absolut med nordiska kanaler Att hitta keys är inga problem, jag är mer intresserad av programvaran för dreambox. Men vad ska jag med keys till om jag inte vet vad jag ska göra med dem? Det ultimata hade varit att göra om en pc till dreambox. Skulle det räcka att skaffa linux + mythtv för ändamålet eller behövs det några tillägg?

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Du har läst och accepterat följande http://www.comhit.net/portal.php?sida=regler

    Är man bara intresserad av att slippa betala så får man söka sig någon annanstans :låst:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Grundläggande tankar
    Av Shas i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 21:43
  2. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  3. Streama från dreambox till dreambox
    Av wendigo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 12:51
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 05:39
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss