Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Få kanalplatserna som en comhembox.

  1. #1

    Få kanalplatserna som en comhembox.

    Hur skall jag göra "om det änns går" för att editera en Bouquet så kanalerna hamnar på de kanalplatser som comhem kör med.
    Alltså jag e van vid att om jag trycker 98 så kommer jag till SF Kanalen, lr 76 för Canal+sport 1. etc, etc.

    Har suttit i 2 timmar nu och editerat alla kanaler i dreamboxedit så att alla kanaler har fått sina "channel number" enligt comhems kanalplatslista.
    Sen skapade jag en ny "user bouquet" och sorterade först på vänster sidan "huvudfönstret" efter ch.Nr. och sen drog jag över dem till min nya lista.

    Sen i dreamboxen får kanalerna en ny ordning "dock inte kanalerna mellan 1-9" efter det sen så blir det ju ett glapp till ch.20 sen tomt 4 kanaler till 25 och sen ett par till nummerglapp mellan vissa kanaler.

    Förstår ni mitt problem??

    Hur lösa detta..?!!!! blir galen.. hehe

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hulta Visa inlägg
    Hur skall jag göra "om det änns går" för att editera en Bouquet så kanalerna hamnar på de kanalplatser som comhem kör med.
    Alltså jag e van vid att om jag trycker 98 så kommer jag till SF Kanalen, lr 76 för Canal+sport 1. etc, etc.

    Har suttit i 2 timmar nu och editerat alla kanaler i dreamboxedit så att alla kanaler har fått sina "channel number" enligt comhems kanalplatslista.
    Sen skapade jag en ny "user bouquet" och sorterade först på vänster sidan "huvudfönstret" efter ch.Nr. och sen drog jag över dem till min nya lista.

    Sen i dreamboxen får kanalerna en ny ordning "dock inte kanalerna mellan 1-9" efter det sen så blir det ju ett glapp till ch.20 sen tomt 4 kanaler till 25 och sen ett par till nummerglapp mellan vissa kanaler.

    Förstår ni mitt problem??

    Hur lösa detta..?!!!! blir galen.. hehe
    Lägg in alla i Favourites (TV) redigera sedan favourites boqueten?
    Där ligger de ju i nummerordning...

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Lägg in alla i Favourites (TV) redigera sedan favourites boqueten?
    Där ligger de ju i nummerordning...
    ja de kommer då i nummer ordning ja... vi säger att det e 150 kanaler jag lägger över.... då får ju kanalerna kanalnummer 1-150..! lr hur..?

    men trycker jag då på och vill se på kanal 215 enligt comhems kanalplatslista som är France 2 så finns ju inte just den kanalplatsen då.... eftersom det då enligt bouquete Favorite tv har numrerat kanalerna 1-150..!

    Förstår ni vart jag vill komma..!

    Kanalerna för comhem e ju nummrerade 1-702.
    Men det finns bara typ 153 kanaler att titta på..!

  4. #4
    Tror dreamboxen numrerar kanalerna från första boqueten i listan, så det du kan göra är att lägga in dummy-kanaler på de nummer du inte vill ha. Om det ens går.
    Jag hade en boquet som låg som nummer 3 i boquet-listan och trodde kanalerna var numrerade från 1. Men numreringen började på 151 för jag hade sammanlagt 150 kanaler i boqueterna ovanför min boquet.

Liknande ämnen

  1. Comhembox på posten
    Av Vampis i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-28, 09:19
  2. Köpa ny comhembox
    Av Micke16 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-21, 20:48
  3. viasat via comhembox?
    Av sunda i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-02, 11:22
  4. comhembox (sagem)till boxer
    Av rebult i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-14, 20:07
  5. Köpa Comhembox
    Av Da Geek i forum Övriga mottagare
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-12-03, 09:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss