Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: 600c med comhem orginalkort?

  1. #1

    600c med comhem orginalkort?

    Är det någon som kör en 600 med orginalkort i kortläsaren?

    efter mycket testande, felsökande och forskande har jag en stark misstanke om att det helt enkelt _inte_ går att köra med kortläsaren aktiv samtidigt som man försöker streama till vlc eller spela in till hdd/nätverk hdd. boxen hänger sig inom 1minut till 20minuter.

    Jag skulle bli överlycklig om det fanns någon där ute som kunde berätta att det faktiskt går, även hur man spelar in från betalkanaler med orginalkort i en 600c. Om inte borde det ju skrivas om lite oftare att det faktiskt inte fungerar, så slipper fler bli besvikna..

  2. #2
    razorx
    Gäst
    Gör om gör rätt. Har du ställt in newcs/mgcamd rätt? Ofta där det strular och flera personer på detta forum har sina kort i en sån box.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Gör om gör rätt. Har du ställt in newcs/mgcamd rätt? Ofta där det strular och flera personer på detta forum har sina kort i en sån box.
    Jepp allt är rätt, det fungerar finfint att kolla och spela in från gratiskanalerna i comhemnätet, det fungerar finfint att kolla på betalkanalerna jag får mha. comhemkortet, men att spela in eller streama samtidigt, det är enligt min teori omöjligt med modell 600

    EDIT: btw med cs fungerar det, men det jag försöker komma fram till är att såfort du gör någonting(spelar in/streamar) samtidigt som kortläsaren är aktiverad så hänger den sig..

Liknande ämnen

  1. 500 c clone och comhem orginalkort
    Av sadouk i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 21:58
  2. DM800 + Comhem orginalkort = Ingen Bild/Ljud
    Av Dajsman i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 16:27
  3. 600c
    Av Ulysses i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 06:27
  4. Dreambox 600C + Comhem-kort, ingen bild
    Av blodgrape i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-02, 12:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss