Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: DM800 LT6 Filstorlek Inspelning

  1. #1

    DM800 LT6 Filstorlek Inspelning

    Hej

    Har problem med HD inspelning och tror att det beror på att filerna blir för stora på hårddisken. Vart hittar man vart man sätter maxstorlek i LT6?

    /Wigge

  2. #2
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Det går inte att sätta någon max storlek på inspelningar.

    Hårddisken måste formateras med EXT3 via boxens meny, om disken är formaterad i Windows kan ju problemet du beskriver uppstå...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  3. #3
    Ok, då var det inte det som var problemet. Jag provade att spela in 2 st 4 timmars pass från OS och båda blev avklippta. En var 6 minuter och den andra 14. Har inte haft några problem annars med inspelningar.

  4. #4
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Wigge Visa inlägg
    Ok, då var det inte det som var problemet. Jag provade att spela in 2 st 4 timmars pass från OS och båda blev avklippta. En var 6 minuter och den andra 14. Har inte haft några problem annars med inspelningar.
    Jag hade problem med timeshift på HD just på LT6, kör på senaste Gemini nu och då funkar den biten bra.
    Hann dock inte testa inspelningar så mycket så att jag kan säga att LT6 sög på den biten, men timeshift funkade sämre i HD på LT6 än på Gemini...

  5. #5
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Om disken är formaterad i FAT32 kan inte filerna bli större än 4 GB...

    Timeshift är ju en vanlig inspelning fast att bilden är frusen på TVn...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  6. #6
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bpl Visa inlägg
    Timeshift är ju en vanlig inspelning fast att bilden är frusen på TVn...
    Men det stämmer ju inte riktigt?
    Då du kör Timeshift så kan du ju spola fram och tillbaks i det material du spelat in och samtidigt spelas programmet fortlöpande in på disken, så timeshift borde ju vara betydligt mer krävande än en "vanlig" inspelning eller tänker jag fel?

  7. #7
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Du kan spola fram och tillbaka i en "vanlig" + timer inspelning också medans det spelas in...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  8. #8
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bpl Visa inlägg
    Du kan spola fram och tillbaka i en "vanlig" + timer inspelning också medans det spelas in...
    Japp, och du menar alltså att det är fullt normalt att man gör det just på timer inspelningar :lol:

    Min poäng är att timeshift ofta lastar på både prolle och disk betydligt mer än vad en timerinspelning gör, om man gör en timerinspelning så tror jag att 99% låter den spelas in i lugn och ro. Kör man Timeshift så ingår det ju liksom i konceptet att man spolar förbi reklampauser och sånt...

    Och just detta med timeshift upplevde jag funkade sämre i LT6 är in gemini 4.7 och det var anledningen till att jag gick tillbaks till gemini.

  9. #9
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Japp det är helt normalt hemma hos mig. Jag jobbar sent varannan vecka och då ställer jag en timer kl 20:00 och börjar titta 20:30, då spolar jag i reklampauserna medans timerinspelningen fortsätter...

    Timeshift, vanlig inspelning, timerinspelning är samma sak men med olika namn.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    145
    Tackad
    6 gånger

    DM800 Inspelning

    Får hem en klonad dm800 med bootload #74 samt sim 2,01 i veckan. Vilken image fungerar bästa till just inspelning och timeshift mot dator? Kikat lite på http://www.dm800sim2.com/

Liknande ämnen

  1. Inspelning av HD
    Av chester11 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 13:16
  2. Hittar ej hårddisk vid inspelning DM800
    Av salomosalar i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-08, 21:54
  3. DM800 gemini2-400-dm800-secondstage-69
    Av forhike i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 07:51
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 17:54
  5. Filstorlek
    Av PePe i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-15, 12:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss