Sidan 10 av 16 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 153

Ämne: Avkodning av de nya mpeg4-kanalerna

  1. #91
    Citat Ursprungligen postat av Barsk Visa inlägg
    Du behöver en audio-decoder som klarar HE-AAC, vilket är vad MPEG-4 kanalerna i sverige sänder. SVT HD-kanalerna sänder även parallellt AC3.
    Så det har inte med dekrypteringen att göra om man inte får ljud. Har man bild så har man också hela dataströmmen dekrypterad. Sen måste man ha rätt dekoders för de format som används.
    Jo, något strul är det med dekrypteringen. Förmodligen är det eyetvcamd som spökar. Som jag skriver tidigare i denna tråd har jag ljud på mpeg4-kanalerna i Mediaportal med acamd, men inget ljud i EyeTV som får sina nycklar från samma server och samma kort. Däremot fungerar mpeg4-kanalerna klanderfritt även i EyeTV om jag stoppar kortet i en cam och stoppar camen direkt i min EyeTV 410. Men då blir jag så klart utan betalkanaler i MediaPortal

  2. #92
    Jag kör OSCam, Tvheadend och XBMC. Har bild men inget ljud. Misstänker att det är XBMC som inte fixar ljudet. Skall undersöka närmare...

  3. #93
    Hmm, nått skumt är det, hade i förrgår ljud då jag spelade in Axess mha MyTheatre och kollade inspelningen med VLC.
    Gjorde nu en ny kanalsökning i MyTheatre för att fräscha upp kanallistan - efter detta slutade ljudet att funka för densamma kanal.
    Nått verkar skilja sig i egenskaperna för den gamla och nya 'versionen' av dessa kanaler?

  4. #94

    AES-nyckeln tillbaka?

    Nu har mpeg4-kanalerna slutat funka för mig
    Har Boxer slagit på AES-nyckeln igen?

  5. #95
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Mina mpeg4 funkar.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  6. #96
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Mina med
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #97
    Citat Ursprungligen postat av bema Visa inlägg
    Jag kör OSCam, Tvheadend och XBMC. Har bild men inget ljud. Misstänker att det är XBMC som inte fixar ljudet. Skall undersöka närmare...
    Installerade senaste windows XBMC, Dharma (10.0) och då funkar både bild o ljud fint...

  8. #98
    Har också problem med ljudet. Kör OSCam + ACamd + DVBviewer. SVT1 & 2 HD fungerar ljudet i AAC, men ingen av mpeg4 kanalerna (eller andra kodade HD kanaler). Tittar jag i "DVBviewer" -> "DVB Source Properties" står det "No data /Connected"
    Kör jag med WinTV-CI läsaren (utan OSCam/ACamd) fungerar också ljudet...

  9. #99
    Fick precis igång ljudet på Axess igen och kollar på det med EyeTV + eyetvcamd + NewCS 1.67 !!

    Hittade en gammal version av com.elgato.eyetv.world.plist på en annan burk som är skapad vid en kanalsökning
    för ett bra tag sedan, men som tur är var Axess med redan då på samma frekvens som nu...
    EyeTV rapporterar ljud som AAC, 48kHz, 96kb/s på kanalen.

    Skall försöka finna om det finns några properties som skiljer sig åt mellan den gamla och nya...fast det
    verkar vara lika lätt som det där med nålen och höstacken....

  10. #100
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Jag får fan inte igång mpeg4-kanalerna på min setup.
    Alla andra fungerar perfekt, även FTA på mpeg4.

    Behöver jag ha några speciella inställningar för Acamd?

    Mediaportal säger att den inte hittar någon bild/ljud data..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

Liknande ämnen

  1. Ej avkodning när jag byter kanal.
    Av John_Doe i forum DGStation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-10, 10:37
  2. Pajad avkodning
    Av Jester i forum DGStation
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 15:37
  3. [LÖST] avkodning med datorn
    Av !psychodad i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-11, 08:00
  4. [LÖST] avkodning med datorn
    Av !psychodad i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-11, 07:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss