Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Problem med att koppla in ny box

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger

    Problem med att koppla in ny box

    Har 4st Quattro huvuden på min tallrik. Det går sedan 16st kablar till en 17/12 multiswitch. Där har jag haft flera DM boxar inkopplade med bl.a. en 8000 med dubbla tuners som jag dragit två kablar till via ett dubbeluttag från Multiswitchen. Har fungerat kalas utan nått strul

    Ska nu koppla in en Org box Pace TDS865 och då har jag dels testat med att tagit ena kabeln från Multiswitchen och direkt in (via uttaget) till Port 1 på boxen. Får 70% signalstyrka och 100% Signalkvalité. Ber 0.0E-7 samt Tunern är låst. Men efter ca 7sek så tappar den all signalstyrka och jag kan inte gå vidare i installationsmenyn.

    Testade även med den medföljande SatCR switchen och kopplade på samma kabel från multiswitchen ovan med tre utgångar som jag kopplade till båda ingångarna. Men då får jag ingen signal alls.

    Hur löser man detta utan att montera upp en ny tallrik eller nytt LNB eller koppla bort multiswitchen?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger
    Löste det genom att flytta Sirius kopplingarna till Port A istället för C som jag hade innan på Multiswitchen.
    Det mest idiotiska är att Denna box, måste ha ha båda tuners inkopplade. annars fungerar den inte. Eller ja varannan kanal fungerade

Liknande ämnen

  1. Problem med att koppla ihop datorer
    Av folke i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 10:35
  2. KOPPLA 2 DATORER
    Av muhammed_3 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 19:59
  3. koppla 2 mottagare
    Av wargen2005 i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-05-16, 16:51
  4. Hur ska jag koppla?
    Av korden i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-20, 20:15
  5. vad ska ja koppla dreamboxen med?
    Av reecord i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-07, 09:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss