Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Force Parabol vilka kort bör jag köpa till Conax o Viasat?

  1. #1
    R1man
    Gäst

    Force Parabol vilka kort bör jag köpa till Conax o Viasat?

    Ska precis inhandla en Force digitalparabol endera 1155 el 1189 blir det.

    Så jag är alldeles ny på det digitala men har läst i detta utmärkta forum vad otroligt bra det är hoppas det lever vidare.Men har dock dessa kanske korkade frågor men det man inte vet måste man fråga.

    Så frågorna

    1: Jag tänkte se både Viasat o Canal+ på min Force då behöver väll jag 2 st kort Vilka skall jag då köpa

    2:Hur ofta måste man programera korten alltså, kodar ex C+ varje dag så man måste leta koder eller går det veckor mellan kodningarna?

    3:Klarar jag mig med multiprogramerae 3.5 till Canal+ och viasat

  2. #2
    Tjena.

    Till Viasat räcker det med ett vanligt GuldKort som du kan köpa på sat.nu och vad gäller CD så bör du ha ett M-II eller ett BasicCard 4.5
    och dessa köper du antingen på vdg.nu eller på keymaster.dk

    Observera att om du köper ett MII kort måste du ha firmware 1.8 eller högre, men om du ska progga ett BasicCard räcker det att ha firmware 1.7

    2. om du har ett viasat abb med minst silver abbonemang så kan du få au så länge som orginalkortet är aktivt, vad gäller CD så går det inte att extrahera orginalkort vad jag vet iaf. men filer hittar du på stopstop.ubb.cc. Viasat kodar inte om så ofta, förrutom Ticket som kodas om typ varannan vecka ellr nåt. dessa hittar du också på stopstop,

    Rätta mej om jag har fel någon eller om jag har glömt viktiga detaljer.. :wink:

    Ps: Hur du går tillväga när du ska bränna kort och extrahera med mera så kolla Guider här på forumet..

  3. #3
    R1man
    Gäst
    Tackar för svaret nu är man lite klokare men alltså en programerare så går det med en multiprog 3,5 eller ska man köpa en annan bättre??

  4. #4

    mp3.5

    men som sagt här ovan att kolla att du får firmware 1.8 eller högre på programeraren om du ska köra med MII.

Liknande ämnen

  1. Köpa parabol
    Av ElFeo i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 21:50
  2. Vilka boxar vågar man köpa
    Av pelle_ag i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 23:27
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 10:19
  4. Vilka kort till gammel TDC Selector/Sagem ??
    Av Kongelunden i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-23, 13:36
  5. Går det att göra au kort till conax?
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2003-05-14, 19:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss