Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Inga undertexter i exporterade ts-filer

  1. #1

    Inga undertexter i exporterade ts-filer

    Nar jag tittar på inspelade prg i min Dreambox så är det undertexter på alla kanaler.
    När jag"ftp:ar" ts-filerna till min dator ( för att bränna en DVD eller DivX) och kör dom via VLC så är det inte undertexter på någon utom på TV6 där det är text.

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jonsson1952 Visa inlägg
    Nar jag tittar på inspelade prg i min Dreambox så är det undertexter på alla kanaler.
    När jag"ftp:ar" ts-filerna till min dator ( för att bränna en DVD eller DivX) och kör dom via VLC så är det inte undertexter på någon utom på TV6 där det är text.
    Du måste givetvis aktivera textningen (undertexter) i VLC, annars så funkar det inte.

  3. #3
    Tack, sleddog! Nu visas texterna i VLC. Men hur konverterar man en ts-fil till mpeg2 eller avi (divx) och undertexten "hänger med"?
    Har testat med ett antal konverteringsprogram där bildresultatet blir kanon....förutom att undertexterna inte syns.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss