Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Humax+FunCard?

  1. #1

    Humax+FunCard?

    Hallojsan allihopa! :lol:

    Fick min Humax 5100c idag. Är ganska nöjd förutom den är nästan lika trög som Sagem vid kanalbyten. :cry: http://www.pepzi.net/~comhit/forum/viewtopic.php?t=2611

    Provade först ett AU Guldkort vilket funka fint även med PPV efter remotening med nya pigga koder. :lol:

    Sen var det dags för mitt dyra vackra Funcard+Slipstream. Det funkade bra men det gick INTE att remota PPV med det.(kommer inte tillbaka till "changing PIN code" menyn efter slagit kod) :-(

    Så jag brände om kortet igen och tog det andra alt:Funcard1.20 i MorPhex 3.6 när jag generera hexfiler.....men det iddes sig inta att vilja funka för det..... :cry:

    Nån som har några ljusa ideér :idea: eller är GK kanske enda alternativet för PPV på Humax? :?

    De pryttlar o prog jag använt är:MP 3.5 programerare,MK Extract v1.7,MorPhex3.6 o MultiProg09

    PS. båda korten är baserde på samma textprovider! :wink:

    NIKGUSTA

  2. #2
    Har en Humax cable och det billigaste funcardet, har inga problem med PPV överhuvud taget.
    :P

  3. #3
    Tackar så mycket för svaret werdegast, men så värst mycket klokare blev jag ju inte. Nån som har något mer utömmande svar(typ vilka prog.osv) :roll:

  4. #4
    om du har brännare varför lägger du inte in koderna med den istället?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  5. #5
    Jovisst, men de var ju inte min fråga eller hur=)

    Ny formulering på fråga: Kan man remotea en Humax med Funcard och i så fall hur?

    Tacksam för utförligt svar=)

  6. #6
    Gäst
    @nikgusta,

    Öppna extee filen (som du skapat tidigare med morphex) med FunProm, klicka bort LCD switchen, spara filen och programmera om. (Edit VC -> Config -> klicka bort LCD -> OK -> Save Hex).

    /Spock

    PS. LCD-Lock Control Disable är till för tex uppdaterade Comhem boxar och Viasat Thomson som har 24-h lås.

  7. #7
    Tackar för det suveräna svaret!!!Nu lirar remoten på mitt Funcard :!: :lol: :lol: :lol:

  8. #8
    Humax
    Gäst
    Har du några problem med din Humax i övrigt?
    Jag är helt ny på detta..... :shock:
    Har en Humax 5100 med GK a/u. Har problem med ppv, initierara CA modul samt att programet sänds ej eller är kodat. :?
    Ibland funkar allt strålande i någon timme, och ibland bara stular det. :evil:
    Alla tips välkomnas!

  9. #9
    jepp....samma problem....fast funkar bättre med Funcard tror jag....men rätt som det är så blir det helt svart o så står det "Initierar Ci-modul" sen kommer bilden tillbaka lika snabbt....Grymt irriterande!!! har provat med original kort,guldkort o Funcard, och med Guldkort e de helt klart mest problem.

    Köpte min på Etronicz för snart en månad sen....lurar på om de e nåt vajsing med ca-modulen,typ fel sort eller nåt?....annars tänker jag skicka tillbaka skiten! :evil: :evil: :evil: :evil:

    Står det "programmet sänds ej eller är kodat" på nån kanal brukar jag hoppa fram till nästa kanal o sen backa tillbaka igen på den kanal som va kodad o då funkar det :? Helknäppt :cry:

Liknande ämnen

  1. Humax 5100C med Redcam & FunCard med slipstream?
    Av watashiwaonder i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 18:28
  2. Humax
    Av lotta0427 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-14, 11:12
  3. Humax 5100c och FunCard Slipstream
    Av dunga i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-10, 23:38
  4. Humax 5100C vill inte ta funcard
    Av DanneE i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-28, 20:30
  5. [LÖST] Programmering av funcard till Humax 5100C
    Av Jocke!! i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-07-18, 16:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss