Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Nyinsatt hårddisk

  1. #1

    Nyinsatt hårddisk

    Jag har köpt en ny dm800hdse klon. Flyttade hd:n som satt i gamla dm800hd och nu ser jag med filhanteraren alla de filmer som fanns sen tidigare. Det går däremot inte att spela upp dem eller att göra nåt annat som tex timeshift. Den verkar vara mountad men jag vill helst inte göra en ny initering, då försvinner ju allt på den. Tycker det är konstigt för jag har flyttat hårddisk tidigare från en box till en annan utan att behöva göra nån ny initiering. Nån som har några råd? Tack på förhand!!!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    vad får du för meddelande om du försöker spela in eller timeshifta ?

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    df -h ?
    touch /hdd/test
    mount

    Filsystem på disken ??
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    razorx
    Gäst
    Det är förmodligen ett image problem, vissa äldre klonimages hade timeshift problem.
    Updatera din image och prova igen.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    jag tänkte mer på att om han fått ny svart fjärr så är record/timeshift på andra knappar
    inspelning har fungerat på alla image däremot timeshift/uppspelning har varit av och till på clon
    Senast redigerad av crille44 den 2011-10-21 klockan 09:39.

  6. #6
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Hej

    Jag hade samma problem jag bytte image idag så funkade perfekt
    du kör säkert newnigma2 eller iCVS fungerar inte spela upp video,du måste byta till Openpli

  7. #7
    Jag flashade boxen med icvs för klon dreambox (innehöll lite andra saker som tspanel etc.) och kör med gemini3 plugin. D

  8. #8
    Klon-dreamboxen kom levererad med nån specialimage som hette allrussian nånting. Med den funkade hårddisken direkt, behövde inte imitera eller mounta. Bara flyttade från en dreambox 800 hd till denna. Måste jag verkligen byta image? Jag har ju dreambox 800hd se orginal med icvs med gp3 plugin och där funka hårddisk utan problem. Den hd:n kom också från en annan dreambox 800hd och behövde inte initera om där heller. Sitter det i den patchade icvs imagen eller?

  9. #9
    Testa oozoon funka bra för mig
    Annars skulle du nog behöva en keymap.xml från någon annan img eller installera multiquickbutton

  10. #10
    Funkar oozoon så att man kan lägga in gemini 3 pluginet? Behöver det..

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss