Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Motorinställning på dm800hdse med newnigma

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    52
    Tackad
    1 gånger

    Motorinställning på dm800hdse med newnigma

    Jag börjar bli tokig, under inställningar > kanalsökning>motorinställningar>så lagrar jag Position 1 och postiion 2 till astra 4.8e och thor för cd.
    Om jag därinne ändrar mellan "lagringarna" så flyttar sig parabolen, men tittar jag på cd och sen växlar i mina bouquets så vill jag att parabolen ska vrida sig av sig självt rätt till astra. men det gör den inte.

    under tunerinställningar har jag valt enkelt>motor och skrivit in latitude och longitude. så kan jag ändra med motorn, om jag väljer avancerat så fungerar inte motorn :S
    Det är en selfsat hh90 stab usual.

    what to do ?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    52
    Tackad
    1 gånger
    Nu är det såhär: Om jag kollar på CD, Och vill kolla på Viasat, så måste jag först gå in under motorinställningar, flytta från lagring 1 till lagring 2 eller viseversa och sedan kan jag välja bouquets igen.
    jag vill ju kunna kunna enbart trycka på kanalen så ska parabolen vrida sig.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    52
    Tackad
    1 gånger
    Nu är det såhär: Om jag kollar på CD, Och vill kolla på Viasat, så måste jag först gå in under motorinställningar, flytta från lagring 1 till lagring 2 eller viseversa och sedan kan jag välja bouquets igen.
    jag vill ju kunna kunna enbart trycka på kanalen så ska parabolen vrida sig.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    52
    Tackad
    1 gånger
    Någon måste väll ha konfigurerat sin dreambox med en motor för cd och viasat?

Liknande ämnen

  1. 2sub fungerar ej med senaste NewNigma 3.3!!
    Av perahl1 i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-11-08, 10:37
  2. Jag har fastnad i min flash av DM800HDSE
    Av mrmomeni i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 23:04
  3. DM800HDSE Cclone med newnigma ssl84?
    Av rawx i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 18:37
  4. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-10-19, 23:04
  5. Dm500 med newnigma, inget ljud eller text
    Av zalsson i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 18:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss