Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: DM500c går ej att kommunicera med boxen efter x antal timmar.

  1. #1

    DM500c går ej att kommunicera med boxen efter x antal timmar.

    Hej, jag har nyligen införskaffat mig en DM500c som fungerade helt felfritt första dygnet men morgonen efter när jag skulle slå på tvn och sappa mellan kanalerna så verkade det som att fjärren var stendöd (boxen reagerade inte på någonting).
    Jag provade allt möjligt som att bryta strömmen, koppla ur den helt och sedan koppla in den igen, böt till en annan tv osv men det blev inte bättre för det utan jag kan endast titta på den kanal boxen väljer att starta med.
    Jag fick en ny fjärrkontroll efter några dagar men det hjälpte inte heller utan boxen är helt låst på den kanal jag senast titta på.
    Jag skickade tillbaka boxen för felsökning och fick till svar att boxen fungerade felfritt så dom skickade tillbaka den igen och när jag fick boxen (idag runt 17) så kopplade jag in den och den fungerade felfritt, jag sitter o glor på samma kanal ett tag och ska sedan sappa till en annan typ 4 timmar senare och då händer precis samma sak alltså det går inte att kommunicera med boxen via fjärrkontrollen!

    Någon som upplevt något liknande eller har någon aning om var problemet kan ligga ?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det händer att TV:n kan störa fjärren. Kolla t.ex denna tråd:
    http://www.comhit.net/showthread.php...a-5-minuter-!-!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Provade stänga av tvn och knappa på fjärren till boxen och satte sedan på tvn men inget hade hänt, testade även det där med maskeringstejp över irögat och även det utan resultat. Problemet för mig har ju inte varit att fjärren inte kumminicerar vid uppstart utan att den slutar kommunicera efter att boxen varit på ett tag annars hade det mycket väl kunnat stämma då jag har precis som killen i andra tråden en 42" LCD från LG dock så har jag även provat på min 32a i sovrummet där samma problem uppstår.

  4. #4
    Jag har haft boxen helt urkopplad i ca 24h och när jag nyss slog på boxen fungerar allting igen, väldigt märklig och vi får väll se hur lång tid det tar innan samma fel återkommer.

    Är det ingen som upplevt samma fel och kan komma med något tips på var felet kan ligga ?

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    PSU, värmeproblem ? Testa med en fläkt.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Efter ca 30min så gick det inte längre att kommunicera via fjärrkontrollen så nu är jag där igen, jag kan fortfarande titta på den kanal som jag valt sist men som sagt vad jag än trycker på för knapp på dosan så reagerar inte boxen överhuvudtaget.

    Ska sätta en bordsfläkt intill o se om det kanske hjälper, återkommer.

  7. #7
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Kan du surfa till boxen ? Telnet ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #8
    Ja det går bra att kommunicera med boxen från datorn, det jag tycker är konstigt det är att det verkar som att bara boxen får vila en längre tid så fungerar den som den ska ett tag tills samma fel händer igen.

  9. #9
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Testa att stänga av fast zapping eller vad den heter.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Bogdan Visa inlägg
    Testa att stänga av fast zapping eller vad den heter.
    vad står det för egentligen och vad händer om man slår av det?

Liknande ämnen

  1. Server crashar efter ca 5 timmar
    Av Chruz i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-26, 12:58
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 21:30
  3. problem med sagem boxen efter uppdatering
    Av abcdef80 i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-28, 10:22
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-05, 11:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss