Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: DM600 PVR blinkar grönt och rött

  1. #1

    DM600 PVR blinkar grönt och rött

    Hej,

    Jag flashade min DM600 PVR och efter det så har jag tappat kontakten med den. Dioderna blinkar snabbt grönt/rött. När jag försöker ansluta Dreamup med nollmodemkabeln får jag -" is not an integer value. Har provat med enforcer och tvångsflasha men när jag väljer imagen säger Dreamup File too big.

    Har slut på idéer och har googlat i timmar utan nya förslag..

    Någon som har nått?

  2. #2
    Medlem AnKaNs avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    97
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av drt94jwn Visa inlägg
    Hej,

    Jag flashade min DM600 PVR och efter det så har jag tappat kontakten med den. Dioderna blinkar snabbt grönt/rött. När jag försöker ansluta Dreamup med nollmodemkabeln får jag -" is not an integer value. Har provat med enforcer och tvångsflasha men när jag väljer imagen säger Dreamup File too big.

    Har slut på idéer och har googlat i timmar utan nya förslag..

    Någon som har nått?


    Kolla så att simkortet sitter riktigt i. Kör du en original alt clone?

  3. #3
    Det är orginal och jag har löst problemet. Problemet är att jag inte hade nätverksanslutning till den gamla laptopen som jag hade com-porten och DreamUp på. Sammanfattningsvis:

    1. Datorn som man kör DreamUp på måste ha nätverkskort och ip tilldelat även om man använder nollmodemkabel för att flasha boxen. Annars får man " is not an integer value när man försöker ansluta till boxen.
    2. Skriv in det ip nummer som man vill att boxen ska ha i DreamUp, detta ip ska ligga på samma subnät som du har din dator på.
    3. Anslut till boxen med Internet explorer (OBS använd inte Chrome) och det ip nummer du tilldelade boxen i DreamUp.
    4. Klicka längst ner på länken i Dreamboxens webgränssnitt och välj din image som du vill flasha till boxen.
    5. Vänta............ Det tar tid att ladda över imagen till boxen. Sen kommer det upp en % räknare när boxen flashas.
    6. Klart.

    Thank you and good night..

Liknande ämnen

  1. 500s svarar inte på fjärr, lyser rött
    Av CharlieX77 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-25, 19:51
  2. Blinkande rött på mp3,5?
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-09-23, 10:55
  3. Mosc Blått/Rött kort???
    Av spektraz i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 22:12
  4. 212:an blinkar rött !!
    Av Kalle* i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 19:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss