Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Nybörjarfrågor om CS och DB800HD

  1. #1

    Nybörjarfrågor om CS och DB800HD

    Har tittat på en dreambox 800HD (originial) att använda för CS. Jag är nybörjare och har lite frågor:
    1. Räcker det med att man har DB800HD för att både titta själv och att dela ut till en annan DB?
    2. För att "sändaren" ska komma igång behöver jag alltså flasha boxen och installera en ny image ("image" är en mjukvara för DB'n antar jag?). Efter det är det bara att koppla på mina andra DB boxar ("mottagare")?
    3. Vad behöver jag göra för att mottagarna ska komma igång och "lyssna" till min sändare?
    4. Vad är skillnaden på 800HD och 800HD SE?
    5. Om man läser en del trådar så verkar det vara mycket felaktiga eller konstiga inställningar som behöver ändras/tas bort... Jag undrar egentligen om man kanske tar sig vatten över huvudet med att försöka sig på det här? Det är ju ändå en rätt stor investering med nya DB boxar om allt sen ändå inte funkar

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    Kan vara svårt att komma igång ja

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av cpt Visa inlägg
    Har tittat på en dreambox 800HD (originial) att använda för CS. Jag är nybörjare och har lite frågor:
    1. Räcker det med att man har DB800HD för att både titta själv och att dela ut till en annan DB?
    2. För att "sändaren" ska komma igång behöver jag alltså flasha boxen och installera en ny image ("image" är en mjukvara för DB'n antar jag?). Efter det är det bara att koppla på mina andra DB boxar ("mottagare")?
    3. Vad behöver jag göra för att mottagarna ska komma igång och "lyssna" till min sändare?
    4. Vad är skillnaden på 800HD och 800HD SE?
    5. Om man läser en del trådar så verkar det vara mycket felaktiga eller konstiga inställningar som behöver ändras/tas bort... Jag undrar egentligen om man kanske tar sig vatten över huvudet med att försöka sig på det här? Det är ju ändå en rätt stor investering med nya DB boxar om allt sen ändå inte funkar
    1. Ja.
    2. Du behöver flasha boxen med en annan image. Installera kortserver + klient, t.ex. oscam. På dina andra boxar behöver du också flasha ny image och installera klient.
    3. Konfiguration. I korthet skall du på serverboxen lägga till ett användarkonto för varje klient. Och på klienterna ska du konfigurera dem att koppla upp mot servern.
    4. Olika hårdvarumodeller. 800SE är en nyare och lite förbättrad modell.
    5. Att sätta upp cardsharing kräver sin man/kvinna. Allt beror på dina förkunskaper. Är du en sådan som alltid får be om hjälp när det gäller datorproblem ska du nog inte ge dig på det. Om du å andra sidan är datorvan, gärna har pysslat lite med Linux och nätverk, så kan du nog fixa det med lite hjälp från forumet.

    Här kan du börja läsa för att lära dig en del begrepp som används:
    http://www.comhit.net/showthread.php...ll-Cardsharing
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Skillnaden mellan DM800PVR & DM800SE är att DM800PVR inte längre finns att köpa från DreamMultimedia, utan ALLA som säljs är sämre kopior.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. DB800HD med Ccamd
    Av Floden i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-11-08, 20:04
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 22:45
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-25, 14:19
  4. Nybörjarfrågor
    Av Man United i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 10:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss