Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Nybörjarfrågor om CS och DB800HD

  1. #1

    Nybörjarfrågor om CS och DB800HD

    Har tittat på en dreambox 800HD (originial) att använda för CS. Jag är nybörjare och har lite frågor:
    1. Räcker det med att man har DB800HD för att både titta själv och att dela ut till en annan DB?
    2. För att "sändaren" ska komma igång behöver jag alltså flasha boxen och installera en ny image ("image" är en mjukvara för DB'n antar jag?). Efter det är det bara att koppla på mina andra DB boxar ("mottagare")?
    3. Vad behöver jag göra för att mottagarna ska komma igång och "lyssna" till min sändare?
    4. Vad är skillnaden på 800HD och 800HD SE?
    5. Om man läser en del trådar så verkar det vara mycket felaktiga eller konstiga inställningar som behöver ändras/tas bort... Jag undrar egentligen om man kanske tar sig vatten över huvudet med att försöka sig på det här? Det är ju ändå en rätt stor investering med nya DB boxar om allt sen ändå inte funkar

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    Kan vara svårt att komma igång ja

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av cpt Visa inlägg
    Har tittat på en dreambox 800HD (originial) att använda för CS. Jag är nybörjare och har lite frågor:
    1. Räcker det med att man har DB800HD för att både titta själv och att dela ut till en annan DB?
    2. För att "sändaren" ska komma igång behöver jag alltså flasha boxen och installera en ny image ("image" är en mjukvara för DB'n antar jag?). Efter det är det bara att koppla på mina andra DB boxar ("mottagare")?
    3. Vad behöver jag göra för att mottagarna ska komma igång och "lyssna" till min sändare?
    4. Vad är skillnaden på 800HD och 800HD SE?