Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: DM500c Nätverkskortet paj/strular?

  1. #1

    DM500c Nätverkskortet paj/strular?

    Har ett stort problem med min dm500c, efterkanalomläggningen som comhem gjort så funkade inte mycket, så ja flashade om boxen med image kopia från min andra 500c (som jag gjort iordning före denna, efter kanalomläggningnen).

    Problemet är att nätverkskortet verkar vara dött direkt när en ny image är flashad, boxen indikerar att den är uppkopplad
    medans jag kör DreamUp (lampan lyser i boxen och jag kan pinga ip som jag ser att den har från routern utan problem).

    Men direkt efter att ja startat om boxen efter flashning så har den inget nät.
    Blir tokig på det här och har testat Pli också och gått ner till gemini 4.0 och ett par upp från det och samma problem.
    Vill ju få det till att nätverkskortet är paj men det funkar ju medans ja flashar om med DreamUp :S
    Har också testat med 4 olika kablar och från 2 olika routrar.

    Är det någon som haft liknande problem?

    Orginal dm500c
    Gemini 4.7

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har du den första DM500c (originalet) inkopplat på samma nät när du provar att få igång kopian?
    I så fall kan det bli IP-adress kollision så att ingen av dem fungerar. Koppla ur orignalet när du ska testa kopian. Sedan om det funkar kan du byta IP på kopian och koppla in originalet igen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Olika ip är det sånt har ja kollat.

    Löste problemet 1 min efter posten

    Hade bara nätverkskabeln ansluten (drog ut scart och antennkabeln) när ja anslöt strömkabeln och 4 av 5 gånger hoppade nätverket igång.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 20:09
  2. Nätverkskortet inaktiveras.
    Av card i forum Linux
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 10:19
  3. linksys som strular?
    Av Hugleik i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 10:20
  4. gemini med cs strular
    Av karlandreasa i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 12:10
  5. Nätverkskortet i db 7000 ?
    Av Orko i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 04:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss