Sidan 7 av 25 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 245

Ämne: Vilken klon ska man köpa? Era erfarenheter är välkomna!

  1. #61
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    62
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tjohoo Visa inlägg
    kul med lite pill oxå.. lätt att fastna i det...
    är det inte användarnamn: root Password: dreambox.. men just för en clone kan vara annorlunda.
    fanns en sida som jag hittat som hade image med clone boxar..
    Men PLI tror jag att jag med ska testa när jag väl har beställt den.
    Det var inte dreambox, password eller något anant jag lyckades hitta på att testa =/..
    men det fanns en plugin för reset password, så kunde man ändra det under setup därefter..

    Min tuner har dock lagt av efter en natts vila utan ström.. =(..
    få se om jag lyckas hitta en skruvmejsel bland alla flyttkartonger och kolla om den lossnat medans den suttit still på bordet under natten, hur det nu skulle kunna hända??

  2. #62
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    62
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    alla image gjorda för 800se, svar ja, använder man dreamboxedit så backar ju den satellite.xml
    Fast man måste ha en som är patchad för rätt bootloader och sim?
    f.ö. vad är bootloadern för nått? typ grub?

  3. #63
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    bootloader ska passa med sim, om du har ferrari sim måste du ha bootloader för ferrari, det är inget team som gör image till cloner, alla måste patchas med typ bootloader, drivisar och enigma, bootloadern och simkort är ett skydd från DMM för att utestänga cloner från original programvara

  4. #64
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Lånar tråden lite....Tänkte koppla dm800hd till projektorn och eftersom kabeln inte räcker till kan jag inte göra det...tänkte köpa någon dvi som sitter i boxen sen drar jag en lång hdmi sladd som jag kopplar från boxen.....Får jag med ljudet också eller? har tittat på två stycken men vet inte vilken som passar......här är länkarna......

    http://www.dealextreme.com/p/dvi-24-1m-to-hdmi-female-gold-plated-adapter-22964?item=3

    http://www.dealextreme.com/p/hdmi-f-...er-8308?item=7

  5. #65
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zac Visa inlägg
    Fast man måste ha en som är patchad för rätt bootloader och sim?
    f.ö. vad är bootloadern för nått? typ grub?
    Undrar oxå.. vad är bootloader?? är det som tex cccam sköter?? tex?

  6. #66
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    Så.. Nu har jag oxå lagt in en order på Sanray4... samma som Rynkan...
    väntar med spänning på den nu.... Tog DHL så får se hur lång tid det tar och om man slipper tull.....

  7. #67
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    62
    Tackad
    2 gånger
    aha, visste att sim var för skyddet för DMM, visste inte att bootloadern också hade med det att göra..
    Det är inte nån typ av drivrutinslayer för hårdvaran då utan bara skyddssak?..

    Min tuner är fortfarande puts väck, finns ingen tuner alls under tuner configuration. Igår såg jag min philips cable tuner där..
    har en extra tuner också, och den syns inte heller när jag kopplar in den, så kanske nått plugin som förstört något? eller har det pajjat på moderkortet? nån conf.fil man ska kolla?

  8. #68
    Citat Ursprungligen postat av ronnzan Visa inlägg
    är det någon skillnad på bilden om man kör en C klon ? dvs 500C vs 600 och 800 c?
    jag vill inte verka tjatig men jag provar igen, är det någon som upplever någon bättre bild från boxarna beroende på modell ? själv har jag en gammal 500.

  9. #69
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    flasha om boxen skulle jag testa, bootloader har med drivisar att göra också, det kommer förmodligen en ny SSL för att passa nya drivar som pli har i uppdateringen nu
    Citat Ursprungligen postat av zac Visa inlägg
    aha, visste att sim var för skyddet för DMM, visste inte att bootloadern också hade med det att göra..
    Det är inte nån typ av drivrutinslayer för hårdvaran då utan bara skyddssak?..

    Min tuner är fortfarande puts väck, finns ingen tuner alls under tuner configuration. Igår såg jag min philips cable tuner där..
    har en extra tuner också, och den syns inte heller när jag kopplar in den, så kanske nått plugin som förstört något? eller har det pajjat på moderkortet? nån conf.fil man ska kolla?

  10. #70
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    tror mig fixa det mesta för sunray4 som kommer nästa vecka.
    ända jag är orolig över är att få in kanalerna. verkar vara många som har problem med satellite.xml filen..
    använder canal digitals marknät och vet inte om det är samma som comhem..

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 19:31
  2. Vilken box ska man köpa?
    Av Teeo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 06:51
  3. [LÖST] Vilken Box Ska Man Köpa
    Av Mia71 i forum Boxer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2003-11-16, 00:24
  4. Vilken box ska man köpa?
    Av tvniklas i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 21:36
  5. Vilken box ska jag köpa?
    Av Analogu3 i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 19:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss