Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ena 800HDn slutade prata med servern

  1. #1

    Ena 800HDn slutade prata med servern

    Hej, har fått hjälp av en vän att sätta upp en server och tre boxar i huset, detta för nästan två år sedan. Igår så gjorde jag om kanalsökningen iom att comhem har gjort om något och det fungerade bra men när jag ändå höll på och trixade så laddade jag hem VLC pluginet också och när jag gjorde det verkar det som boxen uppdaterade mjukvaran samtidigt? I alla fall så funkar inga kodade kanaler efter detta. Har läst som fan på forumet här och försökt fixa det själv men nu måste jag fråga

    Jag tror jag har listat ut att jag har mgcamd i boxarna för att prata med servern. Om jag kollar i boxarna så är innehållet i newcamd.list och mg_cfg identiskt, det verkar vara dessa filer som innehåller anslutningsinfo till servern.

    Om jag kollar tmp mappen och sen i mgstat.info så är det ingen anslutningsinfo i filen på den boxen som inte funkar. Det är enigma2 på boxarna tror jag. Osäker på vad servern kör för program, har ingen skärm till den. Tips mottages tacksamt

  2. #2
    Laddade ner mgcamd 1.35a och ftpade in det på boxen, extractade det och startade om. Nu har filerna mgshare.info och mgstat.info fått innehåll i sig. Dock när jag byter till en kodad kanal så kommer bakgrundsloggan och kugghjulen upp och jag får ingen bild...

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Vad får du för info när du startar mgcamd från prompt i boxen ??
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Vad får du för info när du startar mgcamd från prompt i boxen ??
    Det vet jag inte hur man gör, du får gärna förklara. Nu har det löst sig ändå men det kan vara bra att veta för framtiden.

    Hittade alternativet tunisiasataddonmanager (såg det nämnas någonstans) i bluepanel och där kunde jag installera mgcamd 1.35a-r3 under cams-gp3. Fick lägga in min newcamd.list och starta om sen fungerade det!

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    telnet till boxen & skriv: /usr/script/mgcamd_1.35a_cam stop & sedan start
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Kan HDMI och DVI prata med varandra?
    Av Mrs Player i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-04-29, 04:32
  2. CD slutade fungera
    Av Spidde i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 16:04
  3. Funcard slutade funka?
    Av marlboroman i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-16, 16:30
  4. Kortet slutade funka!
    Av mickebra_88 i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-02, 21:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss