Jag har ett problem. I och med att jag går och väntar på att fiber ska installeras m h a framtidens bredband (skulle varit klart 1 juni men det sket sig kraftigt) så sa jag upp mitt adsl abonnemang den 31/8. Nu är jag alltså utan internet till datorn och till min Dreambox (DM500).

Nu till själva problemet. Jag har en iphone 4s som jag kör internetdelning via usb-kabeln för att kunna surfa(spelade även bf3, dock med 60-70 i ping) på den stationära datorn. Jag har också en dreambox som kräver internetuppkoppling för att fungera. Jag har försökt koppla in dreamboxen via en router, där den stationära var internet in mot routern men då hände ingenting. Jag testade att köra med Netgear XAVB1004 (nätverk via elnätet) istället för routern men det funkade inte heller.

Enligt min dreamboxkontakt så behöves det 2mbit ner för att dreamboxen ska funka. Tp-testet jag gjorde med mobilen som modem gav mig 3mbit ner.

Jag har win 7, inte jättelångt mellan datorn och dbn. Någon som vet vad som kan vara felet? Behöver jag göra några inställningar i win 7 så att datorn blir en "server" utåt, dvs skickar data mot dbn?

Om jag har skrivit i fel forum, flytta gärna tråden i så fall.

Mvh Pentito

Tacksam för svar.
Pentito är uppkopplad nu