Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Kan inte installera cccam till DM600

  1. #1

    Kan inte installera cccam till DM600

    Försöker installera cccam till Gemini 4.60 på DM600 utan framgång. Ingen av dom instruktioner jag hittat gör att jag kommer vidare. Någon som kan tipsa mig? Har laddat ner filerna från arkivet.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    911
    Tackad
    145 gånger
    Vilka filer har du laddat ner?? man måste man skriva utförligt om man ska kunna hjälpa!
    Har du verkligen
    laddat ner och in
    Softcamaddons40 från filarkivet
    http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1186
    Sen laddar du ner cams via addons.

  3. #3
    Tack Freelock. Skrev frågan i frustration efter många timmars försök med olika instruktioner där inget fungerat och kunde inte ta upp alla dessa här. Min förhoppning var att det fanns en standardrutin att följa som jag missat för detta problem lär gälla alla med Gemini vid ominstallation eller har jag fattat fel?. Jag följde ditt råd och fick in filer e1-softcamaddons40.tar.bz2 under /etc. Kunde sedan via menyn installera och fick status OK. Startade sedan om boxen men något val under Addons som skall vara softcamaddons finns inte. Useraddon.xml ligger under /etc/tuxbox/config. Tacksam för mer tips.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.


    Men varför så gammal image, släng in OpenPLi så har du softcams under plugins.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    911
    Tackad
    145 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Stenzolid Visa inlägg
    Tack Freelock. Skrev frågan i frustration efter många timmars försök med olika instruktioner där inget fungerat och kunde inte ta upp alla dessa här. Min förhoppning var att det fanns en standardrutin att följa som jag missat för detta problem lär gälla alla med Gemini vid ominstallation eller har jag fattat fel?. Jag följde ditt råd och fick in filer e1-softcamaddons40.tar.bz2 under /etc. Kunde sedan via menyn installera och fick status OK. Startade sedan om boxen men något val under Addons som skall vara softcamaddons finns inte. Useraddon.xml ligger under /etc/tuxbox/config. Tacksam för mer tips.
    Men du har ju inte gjort som det står i hjälpen!
    Gör om! Gör rätt!
    e1-softcamaddons40.tar.bz2 under /etc säger du men den ska ligga i e1-softcamaddons40.tar.bz2 under /tmp
    vet inte om det har någon betydelse vid installation men...
    Om det ändå inte fungerar så byt ut filen useraddon.xml som finns i \var\tuxbox\config med den från .tar.bz2 filen.
    Har du raderat den tidigare så glöm inte att sätta atribut 755 på filen.
    Funkar det inte ändå, flacha om den börja om gör rätt! eller gör som matkoh skriver ;-)
    Lycka till !
    Senast redigerad av Freelock den 2013-03-17 klockan 11:30.

  6. #6
    OK, jag skrev fel men gjorde rätt. Installerade filen under /tmp (755). Hittar den sedan under manuell installation och installerar men med samma resultat. Inga cam dyker upp. Tog sedan bort filen och kopierade in den manuellt enligt instruktion men det hjälper inte. Får väl testa att lägga in ny image igen.

    Om jag kör OpenPli med cccam kan jag då köra denna mot min Gemini-server eller måsta alla mina burkar installeras om?

  7. #7
    Medlem majstors avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    103
    Tackad
    4 gånger
    Nu saknas CCcam.cfg.
    lägg in din .cfg fill gamla till/etc mappen
    Ladda upp filen till /etc mappen
    Ändra attributen på filen CCcam.cfg i /etc mappen till 755

Liknande ämnen

  1. Hur installera cccam manuellt?
    Av acemicke i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2017-04-11, 16:09
  2. Installera CCcam och MGcam på en DM600?
    Av Snesiktarn i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-13, 17:13
  3. Kan inte installera nåt cam till min DM500c!
    Av espancor i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 14:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss