Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Nybörjare: boxen hittar ej kortet

  1. #1
    apan2
    Gäst

    Nybörjare: boxen hittar ej kortet

    Har nyligen skrivit en liknande tråd men i detta fall hjälper jag min kompis.
    Dom har en nokia box (sat 8003S) som ä ganska gammal o ska klara av digitala sändningar.. Och ingen av guiderna på comhit stämmer med den boxen så vit ej häller vart man ska skriva in koden... När dom stoppar in sitt gold galaxy kort i boxen så hittar den ej kortet.. va beror detta på.. dom måste väl få kortet att funka innan man skriver in koderna osv. Hur fixar jag detta.. måste ja handla ny box, boxen har tidigare använts för viasats analoga sändningare..

    //tack på förhand

  2. #2
    Det är bara att köpa ny box.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  3. #3
    apan2
    Gäst
    lol nej.. kostar ju asmycket ffs... finns d ingen annan lösning.. d ä ju inge fel på boxen precis..

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av apan2
    lol nej.. kostar ju asmycket ffs... finns d ingen annan lösning.. d ä ju inge fel på boxen precis..
    Förrutom att den användes till ANALOGA sändningar... :roll:
    ViaSkvatt sänder digitalt numer :wink:
    Misstänker att din box INTE klarar av digitala sändningar... och om den nu skulle göra det så krävs även digital huvuden å switch :wink:

  5. #5
    Japp! Det funkar inte med gamla boxen, MEN om det är Universal LNB ska det funka även med digitalt. Om du kör med 2st LNB, ska du ha en switch också. Beträffande boxar så rekommenderar jag en Samsung 9500, finns i olika modeller med eller utan fysiska CA-modulplatser och med eller utan soft-CA Conax å Viaccess.

    Här är en av de som säljer: http://www.neptunsat.com/

    Mecman :P

  6. #6
    apan2
    Gäst
    Tack så mycket meckman, skulle vara super tacksam om du skulle kunna kolla ut en av d samsung boxarna som ä billigast o funkar till det som ja ska ha.. Jag ska ja programera in mitt via*** kort som ja köpt (guldkort) o antar att boxen måste innehålla en Ca-modul? Skulle vara asschysst om du kunde kolla ut en fungerade box till ett schysst pris..

  7. #7
    Hej!

    Jag skulle rekommendera deras senaste box, nämligen Samsung DSR 9500 AY, som har inbyggd viaccess för ditt guldkort. Dessutom finns ju möjligheten att uppgradera i framtiden med ny Software eller lös CA-modul för andra system. Denna box kostar 2500kr.

    Annars kan du ju ta en utan extra CA-modulplats, enbart med inbyggd Viaccess och Conax, men det skulle inte jag göra......dock billigare.
    Tex DSR 9500 EM VIA för 1900kr.


    Mecman 8)

Liknande ämnen

  1. Ta med Kortet/boxen?
    Av Potata i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-10-21, 19:38
  2. hittar inte boxen med nollmodemkabel
    Av johndoe i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 16:37
  3. combo boxen kopplas till kortet
    Av reidarberge i forum Canal Digital
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 06:12
  4. boxern hittar inte kortet
    Av Dizzy_dan i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 16:52
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 13:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss