Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: sim kort plats

  1. #1

    sim kort plats

    Hej! Min första fråga, får be om ursäkt om det redan finns svar, provade att söka men fann inget.

    Jag har sett att vissa dekodrar kommer med sim kort/plats, vad är det till för?
    i något fall kan man läsa sim a8p och i andra sim2? Jag tänkte köpa en dekoder och försöker förstå lite vad som behövs. Finns det någon dummy där man kan kan få förklaring till de olika vanligaste "orden" som används så länka gärna.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    De boxar som INTE har någon kommentar om SIM, är orginalboxar, alla andra är kloner. A8P är ett "klonSIM" som fungerar som orginal, SIM2 är en klon som inte klarar av ex. OpenPLi 3.0.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Tack för svar. Men vad använder man denna feature till för att spara data kanske är det bättre en disk eller usb?

    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    De boxar som INTE har någon kommentar om SIM, är orginalboxar, alla andra är kloner. A8P är ett "klonSIM" som fungerar som orginal, SIM2 är en klon som inte klarar av ex. OpenPLi 3.0.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    SIM-kortet är ett "äkthetsintyg", som försvårar för piraterna att kopiera boxen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. DM800 - Tuner och CI-plats
    Av jhunden i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 13:51
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-13, 16:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss