Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 37 av 37

Ämne: Behöver filer från openpli 3.0 eller 4.0

  1. #31
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    @Ibrahim Du säger dator i varje mening, men säg att du menar en Windoce-dator, då förklarar det ditt resonemang. Jag ansluter till ALLA mina vänners Linux-datorer med SSH, och det är alla dagar i veckan snabbast, säkrast & BÄST.
    Teamviewer samt RDP (RemoteDesktopProtocol) användes uteslutande i Bills värld, och vi i den öppna världen använder SSH.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #32
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Ssh fungerar inte bara till att överföra filer och terminal, du kan läsa den länken jag postade innan, men vi lägger ner. Ssh kan du använda för att ansluta till all din utrustning hemma, via terminal, ftp, rdp m.m. m.m. Allt är möjligt med ssh. Men visst är teamviewer bättre om du ska hjälpa en kompis. Men ssh på en burk hemma ger dig fullständigt tillgång till allt, och du behöver bara öppna en port i routern och köra med en key så har du en helt krypterad anslutning mellan valfri dator/mobil och hela ditt hem :-)

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

  3. #33
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rodak Visa inlägg
    Ssh fungerar inte bara till att överföra filer och terminal, du kan läsa den länken jag postade innan, men vi lägger ner. Ssh kan du använda för att ansluta till all din utrustning hemma, via terminal, ftp, rdp m.m. m.m. Allt är möjligt med ssh. Men visst är teamviewer bättre om du ska hjälpa en kompis. Men ssh på en burk hemma ger dig fullständigt tillgång till allt, och du behöver bara öppna en port i routern och köra med en key så har du en helt krypterad anslutning mellan valfri dator/mobil och hela ditt hem :-)

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4
    Jag har inte skrivit något om ssh och jag har inte jämfört heller ssh med teamviewer.....
    Teamviewer är bra för min del.......ssh är bra för dig och linux kungen...har inte skrivit ssh är dålig,seg eller osäker...man är helt fri man tycker om vad man använder.
    kanske vi ska sluta och skriva mera...problemet har redan löst.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  4. #34
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Låter bra :-)

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

  5. #35
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    @Atomized du har så rätt, tyvärr så behärskar jag Windocevärlden till fullo, MEN jag vill inte hålla på med skiten. Ju mer man lär sig om den omöjliga världen dess mindre vill man ha med den att göra. Sedan är det så att vi som behärskar Linux inte har några som helst problem att ta sig fram i windoce-världen, MEN de som anser sig kunna Windoce, klarar absolut noll i den öppna världen. Finns det inget att klicka på, då går inte problemet att lösa.
    Jag citerar detta för det är så skönt att ha det svart på vitt nästa gång matkoh börjar dilla om att han inte vet nånting om "Bills värld"... *suck*
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #36
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Ganska komisk tråd för en 'utomstående', med flera forumstammisar som i princip bara pratar med sig själva i 4 sidor

    Nästan ett typexempel för alla trådar där folk totalt ignorerar problemet, och utan att hjälpa direkt börjar argumentera för att jobba på 'deras' sätt. "Där fick du för att du köpte en klon", "Använd inte windows" osv osv

  7. #37
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Haha, och nu väckte du den till liv igen. Väck inte björnar som sover :-P

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-02-27, 20:13
  2. Behöver openpli image till dm800se
    Av Ibrahim i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-17, 22:47
  3. STOSTOP ur funktion, behöver MII-filer
    Av legendshine i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-12-06, 01:53
  4. Behöver hjälp med att göra hex-filer
    Av code_name_viasat i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 23:03
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-30, 15:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss