Hej,

Jag letar efter lämplig antenn efter flytt till lägenhet, behöver få in både UHF & VHF för att få med alla HD kanaler.
Har 4 km fri sikt till närmsta tv-mast (ser den t.o.m. från fönstret).


Kan inte fästa någonting utvändigt direkt på väggen då det är kommunal hyres och plåtbeklädda fönsteralkover i vår lgh.
Möjligtvis har jag 3-5 cm fönsterkarm som jag skulle kunna borra genom för kabeln och sedan fästa någon liten antenn i, typ "hajfena".

Köpte faktiskt en Digitality DA-6000 från Kjell & Co för att testa just detta, men fästet var för brett för karmen så jag fick lämna tillbaka den otestad.
Provade också att skala en antennkabel ca 20cm i ena änden och låta den agera tillfällig antenn ut genom fönstret.
Fick faktiskt rätt hyfsad mottagning, men frun tyckte det såg förj*vligt ut så kabelrullen åkte ner i förrådet igen.


Behöver alltså antingen en smidig liten antenn att montera på något vis utanpå fönsterkarmen, eller en smidig och hyfsat billig inomhusantenn som går att gömma så att inte frun ser den och blir galen. Hon tycker redan jag skall säga upp hela boxer abonnemanget och bara köra på standardkanalerna som ingår från comhem.


Jag tycker också det är underligt att vissa butiker marknadsför en del antenner som DVB-T2, medan andra modeller på samma hemsido klarar samma frekvenser på UHF & VHF men bara marknadsförs som DVB-T.
Är det någonting väsentligt jag missat med det?


Tacksam för all hjälp !