Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Problem med upptagen tuner vu+ duo2 2xs2

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Jag har analyserat problemet.
    Det händer när jag försöker streama Histroy Channel HD, vilket inte ger någon bild alls. Använder jag Videos (Video Player i Ubuntu), så hänger jag dessutom tunern.

    Det står lite om det här:
    http://openpli.org/forums/topic/3258...-2#entry405647

    Jag vet inte om det bara är History Channel HD som problemet uppstår, misstänker att det även exempelvis kan uppstå på Discovery HD Showcase, men är inte säker.

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det stämmer att det är något skumt med History Channel HD. Jag kan inte heller streama just den kanalen. Det verkar vara något speciellt i utsändningen som är orsaken för jag kör OpenVIX så det är inte relaterat till OpenPLi. Dock så hänger den inte tunern på min Vu+ Duo med OpenVIX utan det funkar bara inte att streama, inget kommer upp i VLC.

    Har ingen aning om vad orsaken kan vara dock...?

    Discovery HD och CD:s övriga HD-kanaler går fint att streama.
    Senast redigerad av atomized den 2014-02-14 klockan 11:14.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det stämmer att det är något skumt med History Channel HD. Jag kan inte heller streama just den kanalen. Det verkar vara något speciellt i utsändningen som är orsaken för jag kör OpenVIX så det är inte relaterat till OpenPLi. Dock så hänger den inte tunern på min Vu+ Duo med OpenVIX utan det funkar bara inte att streama, inget kommer upp i VLC.

    Har ingen aning om vad orsaken kan vara dock...?

    Discovery HD och CD:s övriga HD-kanaler går fint att streama.
    Min Tuner hänger sig enbart om jag använder Video Player (Videos) från Ubuntu. Kör jag VLC eller annat så hänger jag inte tunern.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    vet inte om jag tillför något, men:

    men pratar ni om denna 1:0:19:106A:29:46:E080000:0:0:0:
    Så fungerar det UA i BH både stream & transcode då jag öppnade respektive m3u direkt i VLC och inga tunerhängningar.

    Ja inte blev jag klokare av det iaf
    provat på Solo2:an

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Får testa att dra in BH i natt då frugan och barnen sover och se om det fungerar. Kanske stannar kvar på BH i så fall.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

  6. #16
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    vet inte om jag tillför något, men:

    men pratar ni om denna 1:0:19:106A:29:46:E080000:0:0:0:
    Så fungerar det UA i BH både stream & transcode då jag öppnade respektive m3u direkt i VLC och inga tunerhängningar.

    Ja inte blev jag klokare av det iaf
    provat på Solo2:an
    Japp, det är den vi pratar om!
    Kanske blir till att dra in BlackHole då för att prova. Tror att jag har en backup på BlackHole liggande så det skulle ju kunna gå ganska enkelt om jag får tummen ur...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Japp, det är den vi pratar om!
    Kanske blir till att dra in BlackHole då för att prova. Tror att jag har en backup på BlackHole liggande så det skulle ju kunna gå ganska enkelt om jag får tummen ur...
    Hur gör man en bra backup av Black Hole ?
    För OpenPLi har jag använt tipset jag fick:
    http://www.comhit.net/showthread.php...up-OpenPLI-3-0
    opkg install enigma2-plugin-extensions-backupsuite

    Men det ser inte ut att fungera för Back Hole.

  8. #18
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag blir lite osäker nu för det var ett halvår sedan jag körde BlackHole och minnet är kort...
    Men jag har i min dator backuper från BlackHole som ser exakt ut som de man får med verktyget i tråden du länkar till. Antingen har jag installerat verktyget på Blackhole eller så fanns det redan något liknande i menyerna på BlackHole...?

    Vad menar du med att det inte ser ut att fungera för BlackHole?

    Kolla som sagt om det finns någon plugin för backup i BlackHole. Testa den om den finns och kolla sedan på hårddisken i boxen om det finns en mapp som heter "fullbackup_duo" (kanske blir duo2 för din del). Jag har i alla fall BlackHole backuper i sådana mappar på hårddisken i min dator men jag minns inte hur jag fått till dem...

    Egentligen borde man skriva upp allt man gör, men det gör man inte för det verkar självklart medan man håller på. Men ett halvår senare så har det sjunkit i glömska...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag blir lite osäker nu för det var ett halvår sedan jag körde BlackHole och minnet är kort...
    Men jag har i min dator backuper från BlackHole som ser exakt ut som de man får med verktyget i tråden du länkar till. Antingen har jag installerat verktyget på Blackhole eller så fanns det redan något liknande i menyerna på BlackHole...?

    Vad menar du med att det inte ser ut att fungera för BlackHole?

    Kolla som sagt om det finns någon plugin för backup i BlackHole. Testa den om den finns och kolla sedan på hårddisken i boxen om det finns en mapp som heter "fullbackup_duo" (kanske blir duo2 för din del). Jag har i alla fall BlackHole backuper i sådana mappar på hårddisken i min dator men jag minns inte hur jag fått till dem...

    Egentligen borde man skriva upp allt man gör, men det gör man inte för det verkar självklart medan man håller på. Men ett halvår senare så har det sjunkit i glömska...
    Det finns redan ett bra verktyg för att göra en fullbackup i Black Hole.

    Nu till det riktigt intressanta, det är precis som nyburgar säger. Det går utmärkt att streama Histroy Channel HD, om man kör Black Hole, det finns således inga som helst problem med den kanalen. Vare sig man kör VLC eller Ubuntus Video Player. Och man hänger inte heller tunern. Så problemet är direkt kopplat mot OpenPli.

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    dem ligger väl där per design, men kan väljas bort i speedup (blå,blå)
    opkg list-installed | grep backup

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-14, 20:30
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-11-29, 06:06
  3. MBP Twin HD 2xS2
    Av Hassan12 i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-09-20, 18:54
  4. Problem med Miraclebox Premium Twin HD (2xS2)
    Av timsan i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-26, 10:09
  5. Problem med min HDD på duo2
    Av Satjoey i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-15, 12:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss