Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hur remota in koder på GK-kort och få alla kanaler att funka

  1. #1

    Hur remota in koder på GK-kort och få alla kanaler att funka

    Tjena

    Jag har ett AU-guldkort och en MACAB-box. Problem med att jag ibland blir av med vissa kanaler. Förut var det bara PPV som försvann men det var kvickt fixat via fjärren. För ett tag sen blev det jobbigare... jag lyckas aldrig få alla kanaler att funka samtidigt.

    Kan någon beskriva hur man gör för att remota in och få alla kanaler att fungera? När jag testat så får jag t.ex. PPV att funka men då slutar andra (Discovery och de kring kanal 40).

    1. Ska koderna knackas in i nån viss ordning eller spelar det ingen roll om jag tar PPV först och Canal+ efter?

    2. Ska jag stå på en viss kanal när jag knappar in PPV och nån annan när jag knackar in Canal+ osv?

    Tackar på förhand - och ja, jag har läst massor av posts här men inte hittat specifikt något om detta. Ett "for dummies"-svar uppskattas (många verkar ta för givet att man kan mycket men det gör inte jag ops: )

  2. #2
    när du slår in koden till ppv så ska du stå på en ppv kan
    samma sak när du ska slå in den till c+
    alltså du ska stå på c+ när du gör det

    och glöm inte de där med rätt prefix

  3. #3

    stäng av efter sista kodslagningen

    Hej
    vad jag förstår menar du att om du kodar om canal + så försvinner andra ? i sånt fall gör så här, stäng av boxen när du slagit in sista koden och då funkar det :wink:
    lycka till

  4. #4
    Tackar för tipsen! Jag ska testa. Jag antar att mitt kort går på fakekoderna... PPV funkade efter kodknackande för nån timme sen. Nu är de flesta kanalerna borta igen.

Liknande ämnen

  1. Öppna upp org. kort för alla kanaler?
    Av nicnic999 i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-09, 12:00
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-04, 20:25
  3. Alla kanaler på ett nytt kort!?
    Av thecheater i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-23, 13:31
  4. [LÖST] Kan inte remota koder till nokia 9311
    Av storkull i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-20, 16:02
  5. Kommer alla kanaler att funka?
    Av nicko1 i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-22, 12:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss