Japp det är olika priser för samma operatör i olika stadsnät... märks speciellt på de billigaste abbonemangen, det beror ju på hur mkt pengar stadsnätet ska ha från operatören för varje kund den har så det är inget konstigt egentligen.
Comhem går ju dessutom ut med och skriver tex 199kr/mån för 100/100 (i vårt eget nät), preiset kan variera i andra nät.

Jo det här med att ge nya kunder extrema rabatter känns lite löjligt, jag tecknade själv nytt canaldigital 24mån hos elgiganten i påsk och fick därför ett presentkort på 3000 hos elgiganten. Lägstakostnaden för CD är 5859kr på dessa 24 mån (21*279kr, man får 3 mån fritt) drar man av de 3000 samt de 3 fria månaderna så blir det ca 120kr/mån för deras basic vilken nog får ses som ok pris. dessutom fick jag ju ny utrustning gratis som jag iofs inte använder men nått värde bör den ju ha.
Frågan är då varför detta inte kan vara deras ordinariepris? Det måste ju vara fler än jag som byter runt hela tiden...
bredband har jag som sagt bytt hela tiden i flera års tid nu eftersom det är så enkelt att byta, och därmed haft halva priset. Nackdelen är ju att det blir en kreditupplysning vid varje byte samt ibland har dom fakturaavgift på första (pappers)fakturan (om man inte lyckas byta faktureringssätt innan första).