Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Problem med lnb/signal/mottagare?

  1. #1

    Problem med lnb/signal/mottagare?

    Hej, har en Force 1133s med SAT HH-100 Motor.. sedan 2veckor har den börjat tappa signal, ibland funkar inget alls, ibland så funkar bara 5e"viasat".. ibland så funkar bara 1w "canaldigital".. har en sat-beeper kopplad nu.. och när ja ser på viasat så låter de som fan "signal alltså" byter till canaldigital, så låter de inget, gjorde detta för 1vecka sedan också men då såg jag på canaldigital.. och prova sedan viasat.. å där var de dött.. någon som kan hjälpa mig med detta konstiga problem..

  2. #2

    ?

    Jag har också exakt samma problem med min parabol !

    4 st lnb (Thor,astra,sirius,hot bird)

    Får ibland ingen bild alls på min nokia 9802s

    VAD ÄR FEL!

  3. #3
    kalle.p
    Gäst
    Hej

    Min första reaktion är ?Dina grejer (parabol,lnb,satmotor mm) har väl inte lossnat eller glappar nu efter allt busväder som har varit.Men det har Du naturligvis redan kollat.

    mvh kalle.p

  4. #4

    Vad gör jag när bilden försvinner?

    Saxat från viasat.se

    Dra ur kontakten från digitalboxen, vänta 30 sekunder och sätt sedan i den igen.

    Om inte bilden kommer tillbaka så låt svenska TV3 stå på i din digitalbox i upp till 30 minuter för att fånga upp signalen igen.

    Om du har en digitalbox som tar fler kort, tag ur det andra kortet under tiden.


    prova skadar ju aldrig

  5. #5
    detta är helt sjukt, nu funkar bara 5e .. "viasat" 1w är helt borta!!! får ingen signal alls.. har sat beeper inkopplat hela tiden, fattar inte detta.. för ett par dagar sen var de tvärtom!.. grrr

  6. #6
    Har haft ett liknande problem på 2 force boxar, du får göra en fabriks återställning.

    Kolla här och se om du hittar nåt....................

    http://213.203.61.6/support/

  7. #7
    japp de hjälpte.. har båda nu.. men jag tror de är fel på mottagaren.. har 80% i signal styrka och de är nästan bara rutor/pixlar på tv hela tiden, går inte att se..

  8. #8
    kolla alla kablar o kontakter så dom inte glappar hoppas det hjälper m.v.h.wiggen
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  9. #9
    nää inget med kablarna.. ibland funkar de skit bra, checkat allt på parabolen också.. kan de vara lnb..? men de konstiga är att ja inte får in canal digital nu tex.. viasat funkar bara.. måste vara mottagaren som är keff.. eller kan de vara motorn?.. hmm

  10. #10
    kalle.p
    Gäst
    Hur funkar det på dom andra sateliterna

Liknande ämnen

  1. Dm5620 Signal Problem
    Av fati i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 12:53
  2. Problem att få signal på sirius,
    Av jonteking i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-20, 17:47
  3. Signal Problem
    Av dasse i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-16, 17:36
  4. Signal problem
    Av tropical i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 17:24
  5. Humax signal problem
    Av tvniklas i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 11:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss