Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Silverkort

  1. #1

    Silverkort

    Jag har ett AU silverkort, som jag inte har gjort själv, som under lång tid fungerat automatiskt med undantag av PPV Sport.
    Har själv gjort ett guldkort - remote - som jag också lyckats hålla igång och som får användas när det är ishockey på PPV.

    Silverkortet är helt i silverfärg och märkt CBFS MM SILVER.

    Jag vill läsa av silverkortet utan att riskera att förstöra någonting. Jag har kollat guiderna men är osäker på hur jag gör för att läsa kortet.

    Jag har MP 3.5.

    Kan man få litet vidare handledning hur man utan att riskera kortet läser ut vad som finns på det.

  2. #2
    Ingen som känner sig manad svara någonting på min fråga?

  3. #3
    Du kan göra följande om du är säker på att det är ett silverkort och att det inte är lässkyddat

    starta bananprogget
    välj silverkort
    tryck på läs
    Om det är rätt kort så är det ofarligt

    Ett annat sätt som du kan göra under förutsättning att det är proggat med Viaxenix 2.5+ (troligt)
    Sätt brännaren i phoenix mod med bananprogget
    starta zebra9b
    gå in under phoenix och läs från lämplig comport
    stäng av phoenix

  4. #4
    Jag körde den första varianten Du beskriver. Mitt gamla CH kort som ju slutat fungera men som var ett AU kort så länge det begav sig.

    Pic kort läst utan problem blev resultatet. Men hur beter jag mig för att få veta vad den läst av? Jag trodde jag skulle få en logg på vad kortet innehöll. Det kan ha innehållit filer för CH/Viasat/Boxer och blivit låst till det system det användes till första gången.

    Jag har ett likadant kort till Boxer. Om jag läser av detta kort på samma sätt som ovan, byter till gamla CH korten och trycker programmera, blir det då en kopia av kortet jag läste av?

    Är det också möjligt att överföra informationen från silverkortet till ett guldkort genom att läsa, ändra till guld och programmera?

    Det finns mycket bra fungerande MK som kan vara intressanta att få ta del av.

  5. #5
    Om du bara byter kort efter läsningen och trycker prog så blir det en exakt kopia av det avlästa.

    Om du vill ta del av innehållet får du trycka på spara knapparna för pic+eprom och sen öppna eprommet i en editor
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    "Om du bara byter kort efter läsningen och trycker prog så blir det en exakt kopia av det avlästa"

    Gäller det för både silver och guldkort?

  7. #7
    Nej, det är olika processorer i korten.

    Ska du använda det till nått annat än silver får du öppna det i en editor och plocka ut nycklarna som du är intresserad av.

    Om du har tur så stödjer parabolnisses editor det och då är det bara att spara en providerfil och använda till nått annat
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Silverkort
    Av vappi i forum Viasat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-01, 11:45
  2. silverkort
    Av gson i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-14, 10:56
  3. AU silverkort ?
    Av jonte74 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-14, 14:42
  4. Ang. silverkort.
    Av yet0 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-21, 22:20
  5. silverkort
    Av zam1000 i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 20:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss