Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Piratekonomi

  1. #1

    Piratekonomi

    Har ni tänkt på pirateriet ur ett ekonomiskt perpektiv egentligen? Det blir ganska komiskt om man tänker efter.

    Förutsatt att man har ett jobb eller kan jobba extra så är det förmodligen så att om man istället lägger den tid man gör på pirateriet på jobb eller extraknäck så tjänar man förmodligen på det. Att betala ett fullt abonemmang med ihoptjänade pengar alltså.

    Man får alltså alla kanaler + pengar i handen, tänk vad präktigt. (Nej jag jobbar inte på Stop eller Comhem )

  2. #2

    Re: Piratekonomi

    Citat Ursprungligen postat av ruttnahajen
    Har ni tänkt på pirateriet ur ett ekonomiskt perpektiv egentligen? Det blir ganska komiskt om man tänker efter.

    Förutsatt att man har ett jobb eller kan jobba extra så är det förmodligen så att om man istället lägger den tid man gör på pirateriet på jobb eller extraknäck så tjänar man förmodligen på det. Att betala ett fullt abonemmang med ihoptjänade pengar alltså.

    Man får alltså alla kanaler + pengar i handen, tänk vad präktigt. (Nej jag jobbar inte på Stop eller Comhem )
    Man hinner nog med pirateriet ändå.........

  3. #3
    det där beror ju lite på hur mycket tid man lägger ned på pirateriet och hur mycket man tjänar när man jobbar... tänk även på att det är segt att jobba och man vill ju göra något roligt på den tid man har..

  4. #4
    Den som spar han har,men inte roligt :roll:
    MVH/ACME

  5. #5

    Jo,

    men se det hela som en hobby istället. En hobby brukar kosta både tid och pengar! :smile:
    Aldrig hata. Bara Älska.

  6. #6
    Exakt! Det är en hobby.

  7. #7
    Nog har jag råd att betala för att se TV...
    Men det här är ju bra mycket roligare.
    Man ser det ju som en utmaning.
    Att tygla signalerna som ändå finns där ute i luften.

  8. #8
    :P
    Att betala är ju som att köpa ett färdigpusslat pussel :!:

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Anders_e_cool
    :P
    Att betala är ju som att köpa ett färdigpusslat pussel :!:
    :lol:

  10. #10
    jag ser det som att ge pengar till mafian.....
    /peace!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss