handdator

Visa fullständig version : Årets roligaste hemsida?



Perko
2004-06-02, 20:48
Hittade en firma i Motala som försöker sälja en "retro" box till Senda-nätet! :lol:
Jag tror dom försöker lura gamla genom att påstå att den fungerar. Den ser ut som en gammal Luxor-radio och heter nästan så. Dom nämner i förbifarten att den har Conax-läsare vilket ju har en viss betydelse. Nått jidder om att man får 8 kanaler helt gratis för evigt. Jag skrattade gott en stund när jag läste på deras "support" sida. Jag vet att vissa inte tycker om länkar här så jag skriver den inte, nånting med luxorit bara. Dom ska ha 795 bagis och man får runt-hörnet-garanti. Ska genast ringa och varna farsgubben!
Det måste finnas hur många som helst som försöker göra snabba pengar i den här branschen, menyer på samiska, ja jisses! :clap:

/Perko

ehrlin
2004-06-02, 23:45
nu har jag kollat sidan.. tycker det verkar vara en snygg box de har fått till.. tror även att det som står är helt sant! bedöm själva.. www.Luxorit.se

Jag förstår inte riktigt vad som är så otroligt med det hela..

steven76
2004-06-03, 04:53
såg att dom hade annonser på den boxen i nyaste
vi i villa tidningen

Perko
2004-06-03, 06:06
Men hallå! Kollade ni "support" sidan? jag citerar:

Med vår Svenska Markbox får man in redan nu, utan kort och abonnemang, alltså utan månadsavgifter 8 program staten bestämt skall finnas för tid och evighet kan man gissa och hoppas på. TV1 TV2 TV3 TV4 TV8 SVT24 ZTV BARNKANALEN …
Vi hoppas också att vi snart får in KUNSKAPSKANALEN och så TV5 förståss.
DU BETALAR BARA EN GÅNG OCH FÅR 8 PROGRAM = INGA MÅNADSKOSTNADER!!!


Okey, en FTA box för 795:-, ful, tycker jag! Andra kanske tycker den är snygg! Clas i Sjön säljer en FTA box för 995:-, den ser snyggare ut! Framtidssäker med Conax kort? Det lär dröja innan Boxer börjar med Conax.
Jag tror det är ett försök att blåsa gamla, men man får tro och tycka olika!


/perko

pena
2004-06-03, 06:58
Om jag fattar rät. När SVT slutar med analåga sändigar nogån gång 2008 måste man ha en digital box i mellan för at titta SVT med din gamla analåga TV då slipper du köpa en digital TV

trollhattan
2004-06-03, 07:16
anledningen att den har conax är för att den funkar i finland också

belgare
2004-06-03, 08:07
tvivlar på att tv3,tv8 och ZTV kommer att finnas gratis för tid och evighet!

Qubsica
2004-06-03, 09:15
Citat från support sidan ang. fördelen med kortläsare:

b) ”KRÄV KORTLÄSARE – FRAMTIDSFÖRBEREDD”
Inga månadsbetalningar önskas kanske, men tänk om just ditt favoritämne kommer på en kanal med ett kort som man köper en gång för ca 500 Kr!

Hmm .. visste inte att man kunde köpa "lagliga" kort för en engångsumma på 500 spänn ....

Johan
2004-06-03, 09:39
Det står inte att man kan det heller.

ehrlin
2004-06-03, 16:09
på support sidan spekulerar dom lite väl mycket det kan jag hålla med om.. men att boxen är seriös tycker jag inte är något att tveka på!

lore
2004-06-03, 21:52
Boxen är seriös, den finns.

manson
2004-06-05, 16:06
Tycker den ser cool ut, riktigt retro! I övrigt ser inte jag heller något oseriöst med den....

Evex
2004-06-05, 16:29
köp en ny tv istället dom tar också in digitala free kanaler

Storsnusaren
2004-06-07, 01:54
inte lätt att hitta en digital tv för 800 pix

frejac
2004-06-07, 18:06
*garv*

Nää det är det definitivt inte :)

aikon
2004-06-07, 22:29
Kanske ägarna bakom detta företag är ute för att göra snabba pengar, fick via PRV ett utdrag på regestreringsuppgiterna där fanns en hel del konkurser på tidigare reg. företag, bla Digitalbutiken Motala AB konkursen avslutad 2004-04-16 och det nya företaget reg. 2004-03-17.

pena
2004-06-07, 22:56
Såna boxsar finsdet flera olika märken dåm är bara till analåga TV då sliper du köpa dyra digital TV när SVT slutar senda analågt nogon gåg 2008

marcus6971
2004-06-09, 10:35
Hittade en firma i Motala som försöker sälja en "retro" box till Senda-nätet! :lol:
Jag tror dom försöker lura gamla genom att påstå att den fungerar. Den ser ut som en gammal Luxor-radio och heter nästan så. Dom nämner i förbifarten att den har Conax-läsare vilket ju har en viss betydelse. Nått jidder om att man får 8 kanaler helt gratis för evigt. Jag skrattade gott en stund när jag läste på deras "support" sida. Jag vet att vissa inte tycker om länkar här så jag skriver den inte, nånting med luxorit bara. Dom ska ha 795 bagis och man får runt-hörnet-garanti. Ska genast ringa och varna farsgubben!
Det måste finnas hur många som helst som försöker göra snabba pengar i den här branschen, menyer på samiska, ja jisses! :clap:

/Perko

Fattar inte va du menar med att blåsa folk man köper väll inte en om man inte behöver den eller hur!!! och det e ju en kanon grej om man bor i villa tex och bara har 1an 2an och 4an eller hur!!!! och varför tror du den inte fungerar, har du inte hört nånting om folkboxen eller, enda skillnaden e väll att den här har en kortläsare!!!

trollhattan
2004-06-09, 11:09
dom här har tidigare sållt parabolpaket under namnet jacobson's dom e mycket serioösa och va framför allt billiga , jag har själv köpt min parabol med 4 huvuden och en 9802 av dom och dom har alltid hläpt mig när de behövdes!

Perko
2004-06-09, 14:05
Okey, men lurendrejeriet är att dom försöker få oss att tro att den har kortläsare som fungerar! FTA-boxar kostar ju strax under tusenlappen, den här är ju inte billigare! Dessutom försöker dom få oss att tro att tv3 mm. kommer att vara free for ever, inte en chans! Viasat vill snart ha pröjs!
Köp ni, jag står över!

trollhattan
2004-06-09, 14:25
Enl texten på hemsidan tycker jag inte alls att dom försöker göra de!

CITAT:
-8 st TV-kanaler utan måndasavgift !

-Luxorit har kortläsare och fungerar dessutom i Finland. Innehåller de nordiska språken, inklusive samiska.

-Boxar har kodat sina sändningar med ”VIACCESS”-systemet som f.n. inte finns ”parkerat” i vår markbox.

- Viaccess - Vi har inte stängt dörren för att detta ska gå att fixa till med lite ”handpåläggning” i framtiden, då vi har en inbyggd kortläsare och förberett mottagaren för uppdateringar av mjukvaran..

-Varför kortläsare?
– Jo, för att vara lite framtidssäker!

Det är viktigt att ha en viss beredskap för framtiden, så vi har lagt in en kortläsare och en mjukvarumodul som stödjer olika kodningssystem. Dessutom har vi lagt in ett gratis kodningssystem som heter ”CONAX”, vilket används bl.a. i Finland. Man kan göra jämförelsen med ett stall med spiltor för hästar, där vi ställt in den första hästen som heter Conax.
Finns viljan att skaffa flera hästar så har vi förberett en möjlighet att ”tanka ned” dem via luften. (För de tekniskt kunniga kan man också använda kabel och ett RS232-kort)


SLUTSATS:

INGENSTANS står de att kortläsaren klara boxers kodning , de står KLART & Tydligt att den klarar av FTA kanaler i Sverige.

SÅ LÄS ALLT ORDENTLIGT innan ni skriver......

trollhattan
2004-06-09, 14:26
Skulle förrsten tippa på att de sitter en Magic eller matrix eller liknande modul i den då den går att progga om....

frav
2004-06-09, 20:12
Man kan ju undra om Tevebox är samma produkt under skalet som Luxorit? http://www.tevebox.se/ De verkar väldigt lika förutom skalet & delar av fjärren. Denna Tevebox testades ihop med en Smartbox T-10 från http://www.emitor.se i nya nummret av Ljud&Bild.

Hur som, om nu Luxorit & Tevebox är samma grund produkt så är det två olika företag som hävdar att dem tagit fram denna, om jag fattar det rätt.
http://www.jacobsons.nu/siste.asp
http://www.tevebox.se/annat/Tevebox2.pdf

garton
2004-06-10, 16:45
Jag har hört talas om det där gänget i Motala, och vad jag vet så är det ett seriöst företag med en seriös produkt. En FTA-box för 795:- är väl för tusan en bra affär, eller hur? Dessutom tycker jag att det är rätt coolt att NÅGON vågar designa en box lite annorlunda.

lore
2004-06-10, 21:21
Tevebox och Luxorit är samma produkt under skalet.