handdator

Visa fullständig version : Viasat skiftar till Videoguard



TheVaran
2003-02-23, 11:25
Artikel från Nyhetsbyrån Direkt

MTG (Viasat) räknar med att under det andra eller tredje kvartalet i år att starta införandet av NDS för att bekämpa pirattittandet. Man vill skifta till ett system som heter NDS (Videoguard) och används idag av brittiska Sky digital.

Avtalet med NDS, är ännu inte underskrivet eller klart , men systemet kommer enligt Hans-Holger Albrecht, VD för MTG att medföra en stor engångsinvestering. Han vill inte säga vad den totala kostanden blir men att det rör sig om samma kostnad som om man skulle ansluta ytterligare 2-3 TV-kanaler till Viasats plattform.

"De kommersiella villkoren för avtalet är klara, men det kommer att ta ytterligare några veckor innan vi är klara med hela avtalet", säger han till nyhetsbyrån direkt. MTG säger att pirattittandet idag omfattar cirka 70 procent av Viasats dekodrar. (Källa: Nyhetsbyrån Direkt - 14 Februari 2003)

$k8ir8
2003-02-23, 13:52
hmm... måste kosta ruskigt med pengar? byta ut alla hyrboxar (9780 har väl inget CI?) och byta ut alla kort... (och dela ut videogard CAMar till alla som har vanliga boxar, eller kommer de tvinga folk att stå för den kostnaden själva?) tvivlar på att det lönar sig, för alla som kollar med piratkort kommer ju knappast att skaffa sig ett abbonemang bara för att piratkortet slutar funka? jag tex, jag tittar för att det inte kostar nåt, skulle jag behöva betala för att titta så skulle jag inte titta...

TheVaran
2003-02-23, 18:39
Bassman, visst blir det dyrt för viasat men kanalerna accepterar knappast att dom har 70% gratistittare.

Ett smart tips är nog: köp ingen ny utrustning för viasat innan mer information om Videoguardsatsningen kommer.

Vad säger ni andra om detta?

2003-02-23, 19:56
Inlägg raderat.

Johan
2003-02-23, 20:02
Om du läser reglerna till detta forumet så står det klart och tydligt att man inte får tigga Mk nycklar här.

2003-02-23, 21:25
Inlägg raderat.

Johan
2003-02-23, 23:03
tanken är väl att man ska få en varning först och sen bli avstängd.

$k8ir8
2003-02-24, 01:11
frågan är ju hur många nya abbonemang de får pga att de slår ut samtliga piratkort? om de får 10% av de som idag har piratkort att skaffa abbonemang så ska de nog vara väldigt nöjda... för de kan väl inte i sin vildaste fantasi sitta och tro att 1 pirattittare = 1 förlorat abbonemang?!?

2003-02-24, 16:48
Inlägg raderat.

TheVaran
2003-02-24, 23:15
Självklart kommer Viasat att få nya abonnenter om de lyckas stänga av alla pirater som tittar gratis idag. Om Viasat har 70% pirater, som de själva påstår, lär dom öka med hundratusentals nya abonnenter.

Jag hoppas bara att den nya utrustningen som kommer att krävas av kunden blir subventionerad av Viasat.

Harleyman
2003-02-28, 17:35
Jag hörde någon påstå att det INTE skulle
behövas nya mottagare....
Kan det vara möjligt?

Gert
2003-03-01, 16:47
8) Läste för ganska länge sedan att dom hade knäckt SKY.
Då på TV crypt, stämmer detta eller????
I så fall är det väl inget att stå efter för VIASAT!!!
Nyfiken som attan!!!
Egentligen så bryr jag mig inte så mycket då jag inte tittar-
så mycket själv, men jag hjälper en hög med grannar och-
jobbarkompisar och sen är det ju alltid kul om man kan lura-
systemet! Det är faktiskt det roligaste av allt!!
Sicka priser!!! Det är bara att skylla sig själv Viasat!!

Ha de gött!
Gert

TheVaran
2003-03-02, 13:24
Jag betvivlar att Skys videoguard-kodning är knäckt. I så fall hade jag för länge sedan övergett svenska Viasat för Skys utbud som är 20 gånger större - och bättre. Av upphovsrättsskäl får inte Sky-kanalerna sända till Sverige men om de hade funnits här skulle de lugnt vara populärare än Viasat.

Kolla kanalutbudet på www.lyngsat.com så fattar du.

DeadZed
2003-03-07, 08:51
kollar man in källkoden till lincardemu så finns där ett skelett till videoguard ;)
alltså... det är inte fullständigt, men det är väl på gång verkar det som.
:-)

/DZ

TheVaran
2003-04-01, 01:37
Artikeln om Viasats nya kodning är 1,5 månad gammal men aktuellare än någonsin.

Samarbetet med NDS är alltså INGEN nyhet här i forumet.

janix
2003-04-01, 22:03
hej kan man fråga lite om ViaFm106e?