handdator

Visa fullständig version : Vilken brännare?



J.P
2004-06-02, 22:00
Jag hade tänkt att köpa en brännare och ett kort för canal digital.Vilken brännare och kort ska man i dagsläget köpa?Har det någon betydelse vilken mottagare man har.Jag har en Grundig cd-mottagare.

deas
2004-06-02, 22:10
En MP3.5 från www.adteknik.se är ett mycket bra val av programmerare...

Sen när det gäller kort så är det lite olika vad folk gillar... M2 kommer snabbt men har lite problem med att bilden hoppar till och det kan bli svart i någon sekund då å då... Dock är Titanium bättre MEN det tar längre tid innan det finns filer till dom efter en omkodning... Så det är helt upp till var och en att avgöra hur dom vill göra med korten...

toxie
2004-06-03, 14:21
en Multipro från Satproffsen med comportanslutningen är bättre,fungera till samtliga kort,utan några inställningar,och krånglar aldrig.

reecord
2004-06-03, 16:15
infinity usb phoenix är jäkigt bra!

ja köppte den från keycard.dk men på neptunsat är den lite billigare men dom har inga smart card där m2 tycker ja är ett srå vassare än titanium :D

Ha det bra! :smile:

bojorgen
2004-06-03, 16:28
Håller med föregående talare om multiprog. helt kanon funkar på alla kort jag provat och har inte krånglat. Jag är ganska novis på detta men det är ganska enkelt att lära sig denna

pena
2004-06-03, 17:50
Enkel ock bra Infinity USB Phoenix

reecord
2004-06-03, 21:40
håller med pena den är mycket bra :D

Thåström
2004-06-04, 05:48
infinity usb phoenix är jäkigt bra!

ja köppte den från keycard.dk :

Instämmer.
Köpte min också från Keycard. Brännare + MII kort 950 kr

J.P
2004-06-04, 22:57
tack för alla tipsen.

nikasp
2005-01-09, 00:01
:?: Hänger på samma fråga fast jag kan rätt lite... Tänkte köpa programmerare just när ComHem "försvann" för länge sen och har inte använt min box sen dess. Boxen är en gammal MACAB DCB-101 + att jag har ett gammalt guldkort där det står en alfa-symbol på samt "CAS MM GOLDCARD".

Vad behöver jag skaffa? När jag kollar på keycard.dk så finns det en Infinity USB Unlimited för 995:- alt. adteknik som har en MP3.6 för 700 spänn. De säljer dock inga kort. Kanske en idiotisk fråga för er som kan men har jag nån nytta av mitt guldkort eller ska jag också skaffa ett M-II SmartCard?

T-bird
2005-01-09, 12:53
Guldkortet kan du placera på kuriosa hyllan, för det har gjort sitt nu.
Unlimitid är slirran ny, visste inte ens att dom börjat sälja den har bara läst om den hos WBE så man kan inte säga nått om den, håller den bara Infinitys gamla standard så är det säkert en bra och kompetent progger.

Du har kanske läst att det just nu är lite turbulens runt conaxkort överhuvudtaget, så om du redan väntat 1 år så kan det vara idé att kolla vad som händer den närmsta tiden, det kan bli svart eller så är det en storm i ett vattenglas :lol:

nikasp
2005-01-09, 19:02
OK, då ramar jag in Guldkortet och sparar det till barnbarnen. :smile:
Såg många posts angående 11 januari så jag avvaktar ett tag och ser vad som händer. Tack för tipset!

gump
2005-01-10, 08:48
inte helt värdelöst är goldcard man kan allt köra återstående viaaccess kanalerna som finns kvar. 1,2,tv3 sve nor dan,ztv,tv8 +lite mer skräp

vill man syssla med simcloning så funkar goldcard till de med..