handdator

Visa fullständig version : Uppgradering av Sagem Box till ComHem *Alla frågor/svar här*



admin
2003-02-24, 11:05
Nu när jag startar boxen så får jag ett meddelande om att boxen ska uppgraderas genom att trycka på 'OK'.
Det är väl bara att göra det? Det finns typ ingen risk med att kortet, GuldKort ComHem, inte funkar sedan?

Tacksam för svar!

trolle35
2003-02-24, 11:56
hej har samma ptob tacksam för svar

silverhajen
2003-02-24, 12:40
Jag uppgraderade allt funkar utom ppvfilm det står motagningsfel det kan vara något annat fel ???????

frjo78
2003-02-24, 13:39
ja uppgraderade här me och allt fungerar, ska väl inte hända nåt speciellt me kortet egentligen.. bara boxen..

smashhit
2003-02-24, 15:11
Kan någon kolla att även remoteuppdatering också funkar?

admin
2003-02-24, 15:43
Alla vanliga kanaler funkar för mig... men får ett felmeddelande på PPV-Film.... Får testa köra om dom koderna och se om det funkar då...

Klemman
2003-02-24, 15:55
Jag har bara svart bild nu :cry:

bosse67
2003-02-24, 16:01
Försökte med fjärren men det står att menyn är låst och att man ska försöka igen om 24 timmar, gäller ppv

trolle35
2003-02-25, 11:16
Hej ingen som har mer och siga om this,har inte gjort uppd än,bra om det är några fler som har provat :smile:

36lyc01
2003-02-25, 11:30
Har följt uppmaningen att uppdatera genom att trycka ok. Fick sedan meddelande att inte röra boxen förrän uppdateringen var klar vilket kom i rutan. Allt fungerar normalt även ppv-

TheVaran
2003-02-25, 15:01
Comhem uppgraderar programvaran i sina boxar för att få ordning på problemen med textningen. På BBC Prime och Extreme har den inte funkat alls på sistone.

Konstigt nog får jag ingen förfrågan om uppgrafering. Vad göra men min gamla macab för att uppgradera manuellt?

Johan
2003-02-25, 17:25
Jag har inte fått nån fråga heller och jag har en sagem box.

simpsons_2002
2003-02-25, 18:09
jag fick också samma grej igår om att boxen skulle uppdateras. så jag track på oekj o de uppdaterades.

och n funkar det som det aldri har funkat... det funkar jätte bra... alla kanaler inklusive ppv sport och film funkar

Jabbata
2003-02-25, 18:19
comhems utbud är ringmatad runt Sverige.
Får man inte in alla kanaler, så kan man ändra
frekvens i khz under Nätkonfiguration
från 362000 till 338000 kHz.
Och där efter låta boxen söka upp en ny kanalplan osv.
Brukar fungera vid mindre driftproblem.

TheVaran
2003-02-26, 10:52
Där jag trycker in båda pilknapparna smatidigt sänks bara volym. Efter att ha dragit ur och sedan satt in kontakten står det bara er09.

Vad göra för att hitta den nya programvaran?

2003-02-27, 17:48
Inlägg raderat.

kanalen
2003-02-27, 18:54
Vad jag har hört så ska man INTE uppgradera. Uppgraderingen gör att man bara får två försök att ändra pinnkoden, omöjligt att fjärruppdatera med andra ord. :cry: :evil: :-(

2003-02-27, 19:28
Inlägg raderat.

Vunder31
2003-02-27, 21:20
Jag tror inte att jag har fått frågan om uppdatering (tryckte igång boxen utan att ha TV:n igång i måndags, och det var ju nätfel så jag vet inte om det skedde någon uppdatering).
I boxinfo står det "Application: V12D (20 May 2000)". Det kan väl inte vara den senaste programvaran?

hejhopp
2003-02-27, 21:31
om dom inte fjollar med ny programvara så e maj2000 den senaste :wink:

spid
2003-02-27, 23:02
Ok, kan bekräfta att dom gjort ändringen med begränsat antal kodbyten per 24H.. verkar gå o byta 2-3 gånger sen säger den vg vänta..

"Tyvärr" så verkar de va en bra uppdatering för övrigt, vet inte om valet s-vhs out och rgb out fanns innan? Sedan verkar ett aningens mindre typsnitt används i menyer och tv-program infon..

hepp, blir till o uppdatera på kortet i framtiden om de ska bli ppv..

korkad
2003-02-28, 16:13
Varför går det inte att knappa in mer än 2 koder på kortet?? Går inte att göra efter 24 timmar då säger kortet igen vänta , har gjort detta 3 dagar i rad och kan inte nyttja kortet. Har reservkort men ändå . Vad e det och framför allt går det att låsa upp och programmera det andra kortet :
Tack för svar :shock: 8) :wink:

[zombie]
2003-02-28, 17:30
korkad: som du kanske har förstått genom att läsa inlägg i forumet har comhem genom den senaste box-uppdateringen förhindrat "byte av hemlig kortkod" mer än 3 ggr/dygn. detta stoppar givetivs alla som byter kod till ppv via fjärren, men att byta i eepromen och bränna om går fortfarande bra

QuadMan
2003-02-28, 17:42
Jag gjorde uppdateringen. Allt fungerar som det ska även PPV. Dock antar jag att jag måste bränna om kortet när de byter PPV kod. Nu är dock frågan...Hur gör man det? Har endast brännt ett AU kort innan dvs jag behövde inte editera mina hexfiler.... Någon som vet?
(har en MP3.5) :roll:

QuadMan

Dartman
2003-03-01, 14:00
Har hört på ett annat forum att man inte ska kunna slå in mer än 2 koder efter uppdaten är det så eller? :?:

kobbe
2003-03-02, 18:17
men ,ska det gå att koda om de vanliga kanalerna,eller gäller deta uppdateringen bara ppv,har hört att det är bara för ppv

TheVaran
2003-03-03, 13:16
Jag gissar att nästa steg från com hem blir att omkodar de vanliga kanalerna oftare, på samma sätt som med ppv.

När ingen med Sagembox längre kan remota ppv eller de kanalerna kommer tusentals pirater att slås ut. Det låter väl rimligt?

Tjocken
2003-03-04, 09:36
hmm kommer AU-korten att funka som vanligt? :wink:
eller måste man bränna om dom också'
just nu har jag remot kort
:oops: Fan att man är så nyfiken på uppdateringar.

Johan
2003-03-04, 09:40
Jag gissar att nästa steg från com hem blir att omkodar de vanliga kanalerna oftare, på samma sätt som med ppv.

När ingen med Sagembox längre kan remota ppv eller de kanalerna kommer tusentals pirater att slås ut. Det låter väl rimligt?

Jag vet inte rikitgt vad du menar med att dom skulle koda om de vanliga kanalerna på samma sätt som PPV men det skulle ju inte få samma effekt iaf.

Har man inte programerare är det kanske dags att köpa en nu. :wink:

TheVaran
2003-03-04, 12:20
Operatörernas mål är självklart att slå ut så många pirater som möjligt. Även om de som läser den här sidan programerar sina egna kort, gör en majoritet av alla gratistittande pirater det inte.

Viasat t ex, påstår att 70 procent av deras tittare är pirater. Jag lovar dig att inte alla dessa hundratusentals svenskar sitter och programmerar sina egna kort. Eller vad tror du?

hejhopp
2003-03-05, 08:10
Jag gissar att nästa steg från com hem blir att omkodar de vanliga kanalerna oftare, på samma sätt som med ppv.

När ingen med Sagembox längre kan remota ppv eller de kanalerna kommer tusentals pirater att slås ut. Det låter väl rimligt?

visst finns den risken
men den e ju väldigt liten att den e genomförbar

alla har ju inte samma kanaler (på sitt originalkort)
tänk vilket jävla jobb att uppgradera koderna med UA på alla kanaler

JAG HAR FÖR MEJ att jag läste nån uträkning på det och enligt den skulle koden skickas ut med 1-2 dagars mellanrum hehe

de e ju i sånnafall helt oaceptabelt

Johan
2003-03-05, 08:36
Om dom kör ua updates är väl det mest logiska att dom skulle köra egen nyckel till tv1000 och c+ och skicka ut den med ua.

Lelle
2003-03-05, 10:56
Hur byter man eepromen???

ballen69
2003-03-05, 12:23
Har inte hängt med i den här uppdateringskarusellen nåt vidare. Jag har inte fått någon uppmaning att uppdatera min Sagem-box ännu (har en box som jag köpt begagnad av en polare + att jag inte har något originalkort).

Om jag får denna förfrågan att uppdatera, har jag något val? Kan jag strunta i det?

Om jag inte har något val, är det då bara PPV jag inte kan remote-uppdatera sen? Tacksam för svar!

mrproxy
2003-03-05, 14:01
Hur fungerar tidskontrollen i boxen då? Går det att ställa in det manuellt, dvs flytta fram den 24 timmar och på så sätt kunna knappa in nästa kod? Sitter på jobbet nu så jag kan inte testa. Vad händer om man knappar in första kodnyckeln och sedan gör boxen strömlös (drar ut sladden), får man nya försök då eller håller boxen reda på tiden internt?

admin
2003-03-05, 16:06
När man slagit in tre av koderna står det, när man trycker på 'Byte av hemlig kortkod' en gång till: "Menyn låst. Försök igen om 24h" vilket betyder att man inte kan skriva in några fler koder.
Jag testade att stänga av boxen och starta den igen, men problemet kvarstår även då, så jag antar att den har en intern klocka.
Det låter orimligt, men finns det något sätt att löda i boxen eller något så den interna klockan stängs av? Och slutar fungera.. Då går det kanske att skriva in fler koder. Jag vet inte... Det är verkligen VÄLDIGT störande att dom gjort på detta sätt.
Finns det ingen som kan på något sätt hacka sönder det?
Om man ska få det att funka krävs det att man kan göra en omkodning på endast 3 koder, vilket, vad jag vet, inte är möjligt.
Har ni några tips på hur man kan få det att funka? Skriv dom här isåfall...!

Satelitnisse
2003-03-05, 19:59
Att reseta boxen själv boxen med diverse knappkombinationer är lönlöst eftersom begränsningarna sitter i själva programvaran. En reset kanske noställer inställningarnarna men vill man komma till bukt med problemet är ända sättet att kläma in en en gammal bios version utan begränsningar.

Problmet är att det i dagsläget inte verkar finnas något program "public" för att suga ut biosen ur boxarna och sedan skriva tillbaks den. Men ifall ett sånt program dyker upp så skulle det i teorin bara vara att läsa ut biosen från en gammalbox utan den begränsade biosen och sedan kläma in den i dom boxar som har uppdaterat till den nya versionen och inte kan köra med remote längre....

Det borde rimligen finnas något program ute där någonstans för att just flasha om boxarna. Vi tar ett exempel om nu någon uppgraderar sin box via kabel-tv nätet och lyckas avbryta uppgradering mitt i så biosen blir korrupt så måste det finnas möjligt för service verstäderna att flasha om boxen med en fungerade bios version. Det brukar ju finnas rs232 program för dom flesta boxar ute på nätet men det verkar vara svårt att hitta några just till den här boxen men jag är övertygad om att dom finns där ute nånstans.

Så det gäller att komma på hur vi läser ut biosen ur en gammal box för att sen kunna skriva tillbaks den för att behålla remotefunktionen... Har hört att det ska finnas en plugin till Picbinedit som gör detta möjligt ?Kan dock inte berkäfta detta...

Zittro
2003-03-05, 21:23
Trött man blir. Givetvis var man kåt på att ta hem uppdateringen innan man visste vad den gjorde. :(
Typiskt....

admin
2003-03-05, 21:24
mjo samma sak här.

loppan
2003-03-05, 22:30
hej har uppgraderat min sagem-box, om jag fattat rätt kan jag lämna iväg kortet för ny inläsning av hex-filer eller något sånt. kommer det att fungera som vanligt igen om jag inte uppgraderar boxen . förstår inte mycket av vad som händer just nu. häls loppan

hejhopp
2003-03-06, 13:48
loppan
har du uppdaterat boxen måste du bränna om kortet VARJE gång dom byter koden

de räcker altså inte att bränna om kortet en gång

loppan
2003-03-06, 15:37
loppan
har du uppdaterat boxen måste du bränna om kortet VARJE gång dom byter koden

de räcker altså inte att bränna om kortet en gång

ska man vänta och se vad som händer eller är det bara att lämna tillbaka hyr-boxen (har inte möjlighet att bränna kortet efter varje omkodning)

Tjocken
2003-03-06, 15:42
Nähä då blev det att vänta ytterligare 24 timmar för att slå in dom sista
2 x4.. :oops:
Hoppas jag får min brännare imorgon. :twisted:


sen är det bara att ta reda på hur jag gör för att göra ett AU kort
PPV skiter jag i...........NOT :wink:

markling
2003-03-07, 09:47
så de man kan göra nu om man inte har nått AU är typ ingenting om jag har fattat de rätt eller??

admin
2003-03-07, 13:38
så de man kan göra nu om man inte har nått AU är typ ingenting om jag har fattat de rätt eller??

Rätt uppfattat.

Du kan ju fundera ut ett sätt att byta ut programvaran i boxen.. så har du nåt att göra..

prepparn
2003-03-07, 16:39
loppan
har du uppdaterat boxen måste du bränna om kortet VARJE gång dom byter koden

de räcker altså inte att bränna om kortet en gång

Kan någon upplysa om hur man får tag i brännare , och ev. vad det kostar , givetvis så är jag en av dom som uppdaterade !
"preppar´n "

Stimo
2003-03-07, 16:40
Kolla på www.sat.nu

//Stimo

prepparn
2003-03-07, 16:49
Kolla på www.sat.nu

//Stimo
Vad är det för prylar jag behöver ? jag är helt okunnig i detta
Jag har ett megapic-kort,
m.v.h. "preppar´"

Stimo
2003-03-07, 16:53
Startpaket 1 är att rekomendera

//Stimo

prepparn
2003-03-07, 17:44
Startpaket 1 är att rekomendera

//StimoJag hoppas du du har rätt , nu är paketet beställt ,
Vad tror du förresten om boxen eftersom jag uppdaterade på comhems
"order" , kommer det att fungera ?
eller skall jag gräva riktigt djupt i kassakistan och köpa en box också?

Stimo
2003-03-07, 17:47
Vet inte, har inte Com Hem själv. Fökj uveckling i denna tråden så kommer lösningen när de är löst :wink:

//Stimo

prepparn
2003-03-07, 18:00
Vet inte, har inte Com Hem själv. Fökj uveckling i denna tråden så kommer lösningen när de är löst :wink:

//Stimo
Tack för hjälpen
"preppa´r"

carlsson19
2003-03-07, 18:10
Jag har uppgraderat boxen och finner till min förtvivlan att menyn för byte av hemlig kod blir låst efter 3 inlagda koder. "Menyn är låst, försök igen om 24h" lyder det.

Någon som vet om detta beror på uppgraderingen? Vad gör man för att få bort spärren?



Nu när jag startar boxen så får jag ett meddelande om att boxen ska uppgraderas genom att trycka på 'OK'.
Det är väl bara att göra det? Det finns typ ingen risk med att kortet, GuldKort ComHem, inte funkar sedan?

Tacksam för svar!

Dixxie
2003-03-07, 18:48
Funkar det eller man måste lägga alla koder efter varandra direkt???

Johan
2003-03-07, 18:55
Är det inte bättre att köpa en brännare?

Dixxie
2003-03-07, 19:08
nä, tror att det är bättre att köpa ett självuppdaterande.

Stimo
2003-03-07, 19:12
De är ockås en lösning.... :=)

//Stimo

pepzi
2003-03-07, 20:00
fan också!

jag hittade ett program kallat sagem-loader som skulle kunna läsa och skriva progvaran från deras boxar via RS-232 kontakten. kopplade ihop box med dator i stor förhoppning om att läsa av min ouppdaterade box och sen hjälpa alla att "nedgradera" sina boxar..

det hela slutade med att boxen inte längre startade föränn jag manuellt valde att uppdatera boxen :( så nu sitter man alltså här med en uppdaterad box istället för att kunna hjälpa till lite.. hehe.. gör inte samma misstag som mig om ni inte vet vad ni gör :)

aja, inte värre än att man får programmera om kortet om man vill se PPV då..

Dixxie
2003-03-07, 20:03
tanken var grymt god iallafall :P

Jabbata
2003-03-07, 20:26
Det cirkulerar 4 modeller av Sagem boxar med olika mjukvaror. inkl macab.

Kan vara bra att notera vilken version man har i sin box för framtida uppdateringar.

:arrow: Meny:
:arrow: Information:
:arrow: Information om boxen
:wink:

pepzi
2003-03-07, 21:27
Jo men jag hittade ingen information om vilken typ av box Comhem hyr ut.. Kollade sagems sida och tyckte 4000-modellerna såg tillräckligt likadana ut som den jag har :)

Har föressten skickat iväg ett mail till Sagem.. Låtsades jobba på nåt företag som sysslar med interntv å grejjer, och frågade om de hade någon publik protokollstandard för överföring av firmware via RS-232 porten..

Men det är ju lite för sent för min del, men får jag nåt trevligt svar så testar jag att extracta och skriva om den nya programvaran, och sen kanske nån annan (som inte uppdaterat) har lust att göra det samma? Det ska ju gå iaf.. Får hålla tummarna för att dom är vänliga 8)

TheVaran
2003-03-07, 22:09
Macabboxarna har ännu inte uppdaterats. De omfattas tydligen inte av uppgraderingen som skickats ut.

Jabbata
2003-03-07, 22:26
Det kommer nog skulle jag tro

ComD
2003-03-09, 04:36
Härligt med Humax-box och AU-kort :p

retepnosslin
2003-03-09, 07:52
Kanon med X-sat och AU-kort åxå!!!

mackee
2003-03-09, 09:33
man de rätta mk:na så har man au på ppv oxå & då kvittar det vilken skit box man har!! :D :D :D

$k8ir8
2003-03-09, 09:35
:smile: Håller med Mackee helt!!!!!

Johan
2003-03-09, 11:42
jag trodde inte det fanns mk som gav au på ppv. förutom när dom kör med samma nyckel som det vanliga förståss.

jiimmy
2003-03-09, 14:14
tjaa.

jag undrar vilken brännare jag ska köpa om ja ska kunna bränna comhem au kort? funkar nått av startpaket1 och startpaket2 från www.sat.nu? och vill gärna ha en guid hur man bränner au kort till comhem.

tack på förhand! / jiimmy

TheVaran
2003-03-09, 14:20
Hur många här är det som lyckats med att stoppa uppgraderingen?

Det är lätt att säga att man aldrig ska starta om eller stänga av boxen men det håller aldrig i längden! Någon gång måste man starta om, kanske när skiten hänger sig eller vid strömavbrott.

Vilka möjligheter har man att stoppa uppgraderingen?

Johan
2003-03-09, 14:22
kunde man inte trycka Q för att inte ladda ner?

mackee
2003-03-09, 20:01
Min sagem frågar om jag vill uppdatera och vill jag inte det så trycker jag bara på Q.. :D :D

Jiimmy>> Clicka på JohanF länkar i messet under så löser sig nog det mesta & jag skulle köpa MultiProgrameraren 3.5 och ett Guldkort till men inte från sat.nu,då vet du inte vilket årtionde du får grejorna. Köp brännaren på www.adteknik.se och korten på www.keycard.dk :D :D :D

JOG
2003-03-11, 10:02
En polare till mig gjorde den där idiotiska uppdateringen till Boxen för ca en vecka sen... menyn blev låst som vanlig i 24h,,,
men nu i måndags så funkade alla kanaler igen hel plötslig,,,

Själv så har jag oxå gjort uppsdaterigen oxå tyvärr...

Hjällper det om man bränner om kortet ? nån som vet det?
eller kan man göra nått annat?

psyko_m
2003-03-11, 10:41
er utan brännare att INTE uppgradera boxen... då kan ni nämligen inte remota in koder för PPV längre... eller ja, ni kan slå in typ 3 koder sen är den låst i 24timmar... och det behövs ju lite mer koder än 3..
så uppgradera INTE om ni inte har brännare och tänker bränna in koder till ppv vid omkodning.

psyko_m
2003-03-11, 10:45
Nu när jag startar boxen så får jag ett meddelande om att boxen ska uppgraderas genom att trycka på 'OK'.
Det är väl bara att göra det? Det finns typ ingen risk med att kortet, GuldKort ComHem, inte funkar sedan?

Tacksam för svar!


uppgraderar man boxen kan man inte längre remota in koder med hjälp av fjärrkontrollen till t.e.x PPV...
Så har du ingen brännare så skull jag avråda en uppgradering av boxen om man i fortsättningen vill kunna se PPV med hjälp av att remota koderna via fjärrkontrollen

jiimmy
2003-03-11, 11:19
yes de funkar ju att slå in koder fast man har råkat uppdatera boxern!!! jiiippiiieeeee!!!!

admin
2003-03-11, 15:28
Gör såhär för att koda om din box:


Gå in på Menyn -> Information om programkortet -> Byte av hemlig kortkod (Kräver att det var 24h sen ni var där)
Skriv den första koden, och bekräfta den...
När ni skrivit in bekräftelse-koden och ska trycka på "OK", så var beredd med "RETURN" (R)
Tryck "OK" och tryck snabbt på "RETURN" (R), när "Bekräftelse Godkänd" kommer upp.
Sen är det bara att fortsätta med samma procedur för de resterande koderna.
Kom ihåg att vara snabb!!


Lycka Till!

*Skrev om detta så det blev lite enklare att se, och att följa förhoppningsvis*
*Tack till Tosa som skrev originalinlägget på forumet*

Brottarn
2003-03-12, 00:31
Är det någon som testat? Skriv gärna här och berätta!

Zittro
2003-03-12, 01:42
Som jag skrev i min tråd som raderades (postade cirka 20 minuter innan "tosas" inlägg), så funkade det alldeles utmärkt.

Det gäller som sagt dock att vara jäkligt snabb att trycka på R direkt när bekräftelserutan dyker upp, men funkar gör det. :)

brö
2003-03-12, 08:18
Jag gjorde detta igår och det funkade utmärkt.
Hetsa inte upp sig bara när du skall trycka på retur
utan tryck lungt och fint så fort den vita "skylten"
med texten att det är godkännt kommer upp. :D
Ett stort tack till de som jobbat fram lösningen samt
till er som försökte men inte lyckades denna gång. Huvudsaken
att det lyckades till slut.
Vänligen//Brö

jojje1
2003-03-12, 19:14
:wink: tack ni är bäst vad vore vi mini pirater utan er kunskap :o jo ingenting återigen tack ni är så bäst

khamon
2003-03-13, 16:12
YYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSS!!!!!!! !!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Dixxie
2003-03-13, 17:33
:lol: De som har knäckt detta är Gudar eller :twisted: ?? Tack!!! Och tack till Comhit!!

granoe
2003-03-14, 07:52
är det någon som upplevt någon skillnad förutom remote-grejjen efter uppdateringen?

typ snabbare kanalbyten eller något liknande?

min box är inte uppdaterad ännu så jag skulle vilja veta om det är värt o lägga in uppdateringen.....

tacksam för svar :mrgreen:

mackee
2003-03-16, 07:19
Jag har märkt av att textningen funkar bättre på vissa kanaler och om man höjer eller sänker ljudet kommer inte staplen fram och texten för svinner inte då. Det är nog det enda jag har märkt

MVH Macke

stocke
2003-03-16, 11:02
Jag hade problem med att bilden "fryste" sig innan uppdateringen men efteråt har den inte fryst sig någon gång.

Pytten
2003-03-22, 17:30
Finns det inget sätt att nollställa boxen då, med boxer så tryckte man bara in 7-2-7 i inställningsmenyn så fick man tillbax den gamla programvaran igen...

admin
2003-03-24, 14:53
För er som fortfarande har problem med att koda om så kan ni tänka på följande:



När du skrivit in koderna, och 'Bekräftelse Godkänd' kommer upp, så tryck på "R" 1 gång.
Trycker du fler gånger, kommer den gå tillbaka till menyn "Information" markerande "Information om Programkortet", och det ska den inte utan den ska stanna inne på den menyn, markerande "Byte av hemlig kortkod".
Ta det lugnt, stressa inte, utan gör allt metodiskt och det är ingen idé att vara snabb, utan tryck enkelt på "R" när rutan kommer upp.
Kom ihåg att slå in ditt prefix före, om du har ett AU-Kort! *Viktigt*


Hoppas detta kan underlätta en aning.

zinho
2003-03-24, 15:48
hade med flit undvikit att uppdatera boxen... visste det var nåt skumt...
men idag "tvingade" boxen mig att trycka på OK-knappen. Låter konstigt men sant. hade problem med att starta en gammal VHS-rulle. kom på att videon strulade för att boxen "hängt sig". allt sammankopplat här hemma.
enda sättet att kunna se VHS på var att trycka OK. lite obetänksamt...
zappade runt för att se ändringarna, PPV borta! Försökte knappa in koder men: VAR GOD FÖRSÖK IGEN OM 24 H!!! vad i h-e!?
jag hade haft rätt hela tiden, uppdateringen skulle sabba. allt såg onekligen mörkt ut tills jag läste era inlägg... tack som f-n för att Ni alla finns. menar det verkligen.
Ska nu gå och testa den senaste lösningen...

fy f-n vad Ni alla är bra :)

mvh Zinho

admin
2003-03-24, 16:37
hade med flit undvikit att uppdatera boxen... visste det var nåt skumt...
men idag "tvingade" boxen mig att trycka på OK-knappen. Låter konstigt men sant. hade problem med att starta en gammal VHS-rulle. kom på att videon strulade för att boxen "hängt sig". allt sammankopplat här hemma.
enda sättet att kunna se VHS på var att trycka OK. lite obetänksamt...
zappade runt för att se ändringarna, PPV borta! Försökte knappa in koder men: VAR GOD FÖRSÖK IGEN OM 24 H!!! vad i h-e!?
jag hade haft rätt hela tiden, uppdateringen skulle sabba. allt såg onekligen mörkt ut tills jag läste era inlägg... tack som f-n för att Ni alla finns. menar det verkligen.
Ska nu gå och testa den senaste lösningen...

fy f-n vad Ni alla är bra :)

mvh Zinho

Kom ihåg att om du har fått "24h.." saken idag, så måste du minst vänta 24 timmar innan du kan remota på det 'nya' sättet igen.

rewward
2003-03-26, 16:56
roflmao !!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D Ni som klurade fram tipsen rruulleezz.

IsO-MaKeR
2003-03-28, 11:23
Varför måste man ha ett orginal kort om man skall bränna ett gold kort?

Stimo
2003-03-28, 11:56
De måste du inte, men ska du ha ett AU kort så måste du ha de!


//Stimo

IsO-MaKeR
2003-03-28, 11:59
men om vi säger så att jag kopierar det kortet med AU då ?

Stimo
2003-03-28, 12:01
Då går de bra...

IsO-MaKeR
2003-03-28, 12:03
finnemang :) Tackar

- ANTi -
2003-04-13, 08:11
hmm,går det att trycka in både ppv sport och film samtidigt eller måste jag vänta 24 timmar tills jag slår in nästa ?
// MVH ANTi

admin
2003-04-13, 14:14
Film: En kod
Sport: En annan

Om du gör det på rätt sätt så kan du först slå in koderna till ppv-film genom att stå på nån kanal mellan 301-310 .

När dom är inslagna byter du till exempelvis 352 och slår in ppv-sport-koden på samma sätt.

PJ
2003-04-13, 15:19
Om klanta sig med att trycka in kodern utan trycka R-knappen och menyn låser sig, går det inte låsa upp spärren?

admin
2003-04-13, 15:30
Nej.

twix
2003-04-15, 01:39
Tack ska ni ha.
Trodde de va kört ett tag.. klarar mig inte utan PPV-sport ju.. =)
You guys rocks!

twix
2003-04-16, 01:54
Hej!
Mina PPV-kanaler dog för några dagar sen... Sen fick jag 24H problemet när jag skulle slå in koderna... När de väl gått 24h och jag försökte igen, med metoden nämnd i forumet, så vill dem fortfarande inte fungera..
Jag har ett kort det står Gold Galaxy på, och jag har aldrig behövt byta koder innan (boxen o kortet e bara några veckor gammalt)..
Är de "GK" koderna jag skall slå in?

Vore väldigt tacksam för svar.. och ni ska ha stort tack för att ni delar med er av er kunskap.

Zamora
2003-04-16, 03:58
Ja,helt riktigt det är ett guldkort du har.Med rymdmotiv.Så du skall
knappa in guldkortskoderna.Är det au-kort så glöm inte att knappa in
prefixen och R efter varje sifferkombination.

twix
2003-04-16, 16:29
Har knappat in koderna, men mina PPV-filmer vill ändå inte fungera..
Har prövat både med och utan prefix..
Någon som har nått tips på vad jag kan göra?