handdator

Visa fullständig version : Xp



hebbe10
2004-06-08, 01:14
Jag undra om det finns någon som kan hjälpa mig om Internet Explorer.
Jag öppnar E-ekonen får upp startsidan men sen när jag skriver in t.ex hemnet och klickar på en intresant hus men det vill ej att öppnar detta.
Skriver man in webadresser så är det inga proplem. :roll:

Stiffe
2004-06-08, 07:08
har du sp1a? service pack 1a till xp?

TDW
2004-06-08, 09:01
De e juh en Javalänk. Är inte helt säker men finns det inte en uppdatering som är för just Java?

ElFeo
2004-06-08, 10:26
JavaScript inte Java (sorry besserwissandet, men det är stor skillnad)

Testa:
Tools >> Internet Options >> Security >> Custom Level >> Leta upp avsnittet scripting och se till att alla delar där är antingen enabled eller prompt.

Har tyvärr ingen Svensk IE, men kan tänka mig att det är ungefär:
Verktyg >> Inställningar >> Säkerhet >> Ändra >> Leta upp skript >> Sätt alla till Tillåt eller FRåga.

SEdan kan det vara så att det skriptet som körs inte är kompatibelt med din browser, för att se om du får ett felmeddelande kan du gå in under:
Tools >> Internet Options >> Advanced (avancerat) >> Leta upp Disable Script error (Stäng av felmeddelande vid skriptfel?) och ta bort ikrysningen på denna.

Sedan kan du ladda om hemnet och klicka på ett hus. Nu borde du få ett felmeddelande om det inte fungerar. I så fall måste du skaffa en senare browser (det finns på windowsupdate.microsoft.com)

Tredje saken: Du kan ha en popup-stopper installerad. Eftersom det finns massor med sådana så kan det vara svårt att kontollera, men om du vet med dig att du t.ex. får ett reklamafönster när du letar runt på t.ex. expressen.se så har du ingen sådan. I annat fall så måste du försöka identifiera vart man talar om att man tillåter popups.

Oj edetta vart ett långt inlägg. Hoppas det löser sig.

/ElFeo

TDW
2004-06-09, 12:24
Du har helt rätt när det gäller javascript. Sorry, satt och sov när jag skrev det. Likafullt vill jag minnas att det finns någon form av uppdatering för det. Om den sen behövs för detta är ju mer osäkert :)

ElFeo
2004-06-09, 13:58
Du har helt rätt när det gäller javascript. Sorry, satt och sov när jag skrev det. Likafullt vill jag minnas att det finns någon form av uppdatering för det. Om den sen behövs för detta är ju mer osäkert :)

Hehe, det är helt ok (då fick ju jag visa mig lite bror duktig också! ;) ). Det är inte omöjligt att det finns en fix för det. Vi får väl se vad hebbe10 återkommer med!

/ElFeo

mona
2004-06-09, 14:55
använd sp 1342

det finns på satlover hämta

hebbe10
2004-06-10, 01:26
Vad menar du med satlover hämta

Stiffe
2004-06-10, 07:32
ladda ner hos satlover

hebbe10
2004-06-10, 22:32
Hitta ej detta på satlover för att det var ett forum

ElFeo
2004-06-11, 08:47
Men Hebbe10,
Här gör sig flera av oss besväret att försöka lösa dina problem, men du kan inte ens tala om ifall det fungerade eller inte.

Har du testat det som föreslagits?

/ElFeo

hebbe10
2004-06-16, 01:49
Nej det har det inte