handdator

Visa fullständig version : comhem satsar på videoguard?



TheVaran
2003-02-24, 12:49
Tror ni att comhem följer efter? Det kräver att alla boxar byts ut. Jag som äger en box och betalar ett abonnemang vill knappast punga ut med deg för en ny låda.

--------------------------------------------------------------------------------

Artikel från Nyhetsbyrån Direkt

MTG (Viasat) räknar med att under det andra eller tredje kvartalet i år att starta införandet av NDS för att bekämpa pirattittandet. Man vill skifta till ett system som heter NDS (Videoguard) och används idag av brittiska Sky digital.

Avtalet med NDS, är ännu inte underskrivet eller klart , men systemet kommer enligt Hans-Holger Albrecht, VD för MTG att medföra en stor engångsinvestering. Han vill inte säga vad den totala kostanden blir men att det rör sig om samma kostnad som om man skulle ansluta ytterligare 2-3 TV-kanaler till Viasats plattform.

"De kommersiella villkoren för avtalet är klara, men det kommer att ta ytterligare några veckor innan vi är klara med hela avtalet", säger han till nyhetsbyrån direkt. MTG säger att pirattittandet idag omfattar cirka 70 procent av Viasats dekodrar.

(Källa: Nyhetsbyrån Direkt - 14 Februari 2003)

Stimo
2003-02-24, 13:44
Tror gör man i kyrkan...

De har spridigts rykten i flera år om olika byten, av kodningssystem, tror de först när jag ser de!

Zamora
2003-02-24, 17:26
Vad jag förstått kommer det att kosta stora pengar att byta till videoguard
Därför tror jad det dröjer innan c-h kan göra sådana investeringar.
Via-sat har också ett helt annat okontrollerat spridnings område genom
satelitmottagningen.C-H är ju kabeldistrubierat och är spridningen helt
kontrollerad.Vad vi har att vänte är ännu mera av UA riktade sändningar.

Vigilante
2003-02-24, 23:08
Så länge Telia har ComHem på "försäljning" kommer Telia INTE att satsa nåra summor på ett Guardsystem, det säger ju sig självt.....
Men en ev. ny ägare har ju inget att förlora, å då vet man inte...

TheVaran
2003-02-24, 23:22
Vad jag förstår är TeliaSonneras försäljning av comhem nästintill klar. Säkert har den nya ägaren en hel del planer för den fortsatta verksamheten för kabelnätet.

Comhem lär vara riktigt sparsamma med att göra förändringar i utbudet innan försäljningen. Undantaget är TV4 plus som nu även ligger analogt i näten.